شناسهٔ خبر: 119933 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی فرودگاه شمال فارس با تخصیص اعتبار از سال آینده

کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به مصوبه احداث و استقرار فرودگاه‌ شمال استان،‌ از طراحی این فرودگاه خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس پیرو جلسه و دیدار با مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان‌ اقلید در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری فرودگاه شمال استان، اظهار کرد: موضوع احداث و استقرار فرودگاه‌های شمال استان فارس برای پوشش شهرستان‌های آباده، اقلید، خرم‌بید و بوانات از سال‌های گذشته با پیگیری‌های مسئولان مصوب شده است.

وی گفت: فرودگاه شمال فارس در زمینی به مساحت ۲۵۷ هکتار در حوالی شهرستان‌های اقلید و آباده جانمایی و برای هواپیما در رده‌های ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ طراحی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه باند پروازی این فرودگاه در سال ۱۳۷۴ توسط اعتبارات ملی بطول ۳ کیلومتر انجام شده است، افزود: در حال حاضر با حضور گروه مشاور در فرودگاه، موضوع بازنگری و تکمیل مطالعات عوامل پروازی، جاده، دیوار حفاظتی و مستحدثات در حال انجام است که با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام شود.

کریم آقائی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان اقلید و آباده که فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری تا مرکز استان استان را دارند و قرار گرفتن این شهرستان‌ها در مسیر استان‌های یزد، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان، بیان کرد: راه‌اندازی فرودگاه شمال فارس با توجه به وجود واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی می‌تواند موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مردم شمال استان را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه وجود فرودگاه موتور توسعه هر شهری است، گفت: احداث این فرودگاه علاوه بر ارائه خدمات مسافری و کارگو می‌تواند در مباحث مختلفی نظیر آموزش خلبانی و پروازهای تفریحی زمینه اشتغال و رونق منطقه موثر باشد.