شناسهٔ خبر: 119961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد :

پیش بینی تمهیدات، تدابیر و آمادگی کامل برای راهداری زمستانی سال جاری

جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان از پیش بینی تمهیدات ، تدابیر و آمادگی کامل برای راهداری زمستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، دهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محل سالن جلسات سردار شهید سلیمانی استانداری و با شرکت اعضای کمیسیون برگزار شد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه با تشریح مهم‌ترین اقدامات این اداره کل جهت آمادگی برای راهداری زمستانی در سال جاری گفت : ذخیره و دپو ماسه و نمک در راهدارخانه ها و گردنه های صعب العبور ، تجهیز راهدارخانه ها و آماده سازی و تعمیر و اورهال ماشین آلات راهداری ، تعیین لیست کشیک راهداری زمستانی و ذخیره کیسه آسفالت سرد از جمله کارهای انجام شده است.

وی از آمادگی ۳۳۲ دستگاه ماشین آلات فعال راهداری ، ۶۸ پایگاه ثابت ، سیار و استیجاری راهداری ، ۸۴۸ نیروی درگیر راهداری زمستانی و ۶۸ اکیپ راهداری مستقر در محورهای مواصلاتی استان به عنوان تدابیر اندیشیده شده برای راهداری زمستانی سال جاری خبر داد و تاکید کرد : لازم است دستگاه‌ و نهادهای دولتی و انتظامی نیز آمادگی لازم برای اجرا عملیات راهداری زمستانی و در صورت لزوم تامین ماشین آلات مورد نیاز را داشته باشند.

آرامون  آشکار سازی نقاط حادثه خیز ، خط کشی محورها خصوصا راههای  شریانی ، تامین و تعمیر روشنایی ، چراغ های چشمک زن مسیرها مخصوصا در گردنه ها و مناطق صعب العبور و پرتردد و استفاده از ظرفیت ماشین آلات پیمانکاران در صورت بروز بحران را به عنوان سایر تدابیر اندیشه شده برای راهداری زمستانی سال جاری نام برد.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام گرفته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای راهداری زمستانی از تمام دستگاه‌های ذیربط در این خصوص خواست تا تمام امکانات و ماشین آلات خود را برای عملیات راهداری زمستانی علی الخصوص در مناطق روستایی و مرزی بسیج کنند تا امسال مشکلی در خصوص مسدودی مسیرها نداشته باشیم .

سرهنگ علیرضا اسماعیل نژاد جانشین فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده توسط پلیس راه استان جهت نظارت و کنترل ایمنی محورهای مواصلاتی گفت : در ۷ ماهه گذشته از سال جاری معرفی متخلفین بخش حمل و نقل جاده ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی جهت بررسی در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ، به مقدار ۸۸ درصد رشد داشته است.

گفتنی است در ادامه جلسه سایر اعضای کمیسیون نیز به تشریح اقدامات و دغدغه های حوزه کاری خود در خصوص ایمنی محورهای مواصلاتی و راهداری زمستانی پرداختند.