شناسهٔ خبر: 120009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی صورت گرفت؛

بازدید استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی رشت

گیلان -بازدید از کتابخانه استاندار گیلان به اتفاق معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل راه وشهرسازی استان همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی رشت بعنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، در این بازدید استاندار گیلان ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی در جمع خبرنگاران، بر لزوم اشاعه فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ مطالعه در گیلان از دیرباز سابقه درخشانی دارد و اسناد و کتب تاریخی بسیاری بعنوان گنجینه مکتوب از نیاکانمان بجا مانده که خود سند هویت این سرزمین محسوب می شود.
عباسی سرانه فضای کتابخانه ای گیلان پیش از احداث کتابخانه مرکزی رشت را حدود ۲۷ هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: با تاسیس این کتابخانه این عدد به حدود ۳۲ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده و افزون بر ۲۵۰ هزار جلد کتاب را می توان در این مکان به مردم فرهنگ دوست استان و علاقمندان کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.
وی با اشاره به افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی رشت پیش از اتمام کار در سال گذشته، اظهارکرد: در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که باقیمانده بودجه مصوب بزودی تخصیص پیدا می کند و در دهه فجر شاهد افتتاح آن خواهیم بود.