شناسهٔ خبر: 120019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۹۲ کیلومتر از محورهای گلستان روشنایی دارد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از ۶۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه شریانی و اصلی در استان ۱۹۲ کیلومتر آن از امکان روشنایی بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی، طول راههای استحفاظی گلستان را ۵۲۵۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: طی چند ماه اخیر حدود ۹۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان بدلیل سرقت های مکرر کابل و ترانس های برق آنها، خاموش شدند.

وی خاطر نشان ساخت: برخی از محورهای اصلی و بزرگراهی خاموش شده طی این مدت؛ سه راهی کلاله، رضا آباد- آزادشهر، زینب آباد به رامیان، گردنه خوش ییلاق، گرگان- کردکوی در محدوده چالکی و شصت کلاته بوده که به جهت اهمیت ترافیکی آنها اصلاح ، ترمیم و ایجاد شده و یا در حال تکمیل هستند تا در زمستان به مشکل برنخوریم.

مصدقی با اشاره به تاثیر روشنایی جاده ها در کاهش حوادث جاده ای توضیح داد: از جمله راهکارهای جلوگیری از سرقت کابل، ترانس و پست برق محورها، نصب سیستم های خودنگهدار و اختصاص پیمانکار نگهداری برای حفاظت و برقراری روشنایی بوده است.

به گفته وی، این در حالی است که روشنایی محورهای برون شهری جزو الزامات اصلی قانون نگهداری راهها نیست اما به لحاظ افزایش امنیت ترافیکی جاده ها و بنا بر ضرورت و اولویت بندی، در مناطق مسکونی و نقاط پرتصادف بزرگراهها و محورهای اصلی و شریانی و نقاط مه گیر اجرا می شود.