شناسهٔ خبر: 120020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نشستی انجام گرفت؛

هماهنگی استان های گلستان و خراسان شمالی برای راهداری زمستانی

راهداری گلستان مدیریت بحران گلستان به اتفاق معاون راهداری و مسوولان ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاههای خدمات رسان گلستان با برگزاری نشستی در راهدارخانه دشت خراسان شمالی برای خدمات رسانی هرچه بهتر در بحران های طبیعی زمستان با یکدیگر هماهنگ شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، به گفته معاون معاون راهداری اداره کل، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون توانمندی ها و کمبودها مقرر شد بدون در نظر گرفتن مرز در صورت بروز مشکل راهداری اکیپ ها در هر دو استان به خدمات رسانی در استان مورد نظر پرداخته و در صورت ضرورت به انسداد محور، هماهنگی لازم صورت گیرد و مانع جریان ترافیک شوند.

غلامرضا بیکی افزود: همچنین بناست در بارش های شدید از حرکت تریلی ها و کامیون ها تک محور و تردد خودروهای بدون زنجیر توسط پلیس راه ممانعت بعمل آید.

به گفته وی، در صورت انسداد محور، محل های اسکان اضطراری و تجهیز توسط هلال احمر صورت پذیرد و تصاویر دوربین های حوزه های محورهای مجاور به راهدارخانه های تنگراه و شهدای دشت انتقال یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در ادامه از استقرار ۲۶ اکیپ و گشت راهداری در محورهای شریانی، اصلی و برفگیر استان همزمان با شروع اولین بارش های پاییزی خبرداد و گفت: این اکیپ ها با تجهیزات و امکانات لازم بصورت آماده باش هستند و در صورت لزوم در پایگاههای راهداری و راهدارخانه های استان مستقر و به محض بارش برف و باران برای انجام عملیات راهداری در حوزه های شهرستانی اقدام می کنند.

به گفته وی، این اکیپ ها شامل ۲۷۰ راهدار و ۱۶۶ ناوگان سنگین، نیمه سنگین و سبک می شوند که در ۳۶۰۰ کیلومتر از محورهای کوهستانی و برفگیر استان آماده نمک پاشی و برف روبی و خدمات دهی بین راهی هستند.

معاون راهداری گلستان خاطرنشان ساخت که با اعلام هشدارهای ناپایدار جوی در اولین بارش های پاییزی، هماهنگی ها و تدارکات لازم برای قبل، حین و بعد از بحران های دو فصل پاییز و زمستان با شهرستان ها و عوامل ستادی صورت گرفته است.

بیکی، تشکیل قرارگاه مرکزی و شهرستانی راهداری زمستانی و شناسایی و بررسی نقاط حساس راهها، تجهیز، ساماندهی و به روز رسانی ماشین آلات و راهدارخانه ها و پیش بینی ۱۰ هزارتن شن و ماسه را در زمره اولویت دارترین موضوعات راهداری زمستانی بیان کرد..

وی یادآورشد که با دستگاههای خدمات رسان استانی نیز برای خدمات رسانی مطلوب در راهداری زمستانه ۱۴۰۱ بحث و تبادل نظر شد.

راهمداری و حمل و نقل ، مدیریت بحران ، پلیس راه ، هلال احمر، اورژانس و غیره از دستگاههای خدمات رسان در طرح راهداری زمستانی هستند.

استان گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر انواع راه دارد.