شناسهٔ خبر: 120052 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد/ خرید هواپیما در دستور کار قرار دارد

فرودگاه مهرآباد _ هواپیما افتتاح باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و خرید هواپیما از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت

آیین بهره‌برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، کلنگ‌زنی مرکز پشتیبان کنترل فضای کشور و آغاز طراحی و احداث ترمینال یکصد هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار شد.

دریافت مجوز نوسازی ۲۰ میلیارد دلاری در بخش حمل و نقل کشور/ خرید هواپیما در دستور کار قرار دارد

وزیر راه و شهرسازی از انجام مذاکراتی برای خرید هواپیما خبر داد و گفت: برای حمل و نقل کشور مجوز ۲۰ میلیارد دلاری دریافت کرده‌ایم.

ساخت ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی ساخت یک ترمینال جدید در مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر سالانه در دستور کار قرار گرفته است.

برقراری پروازهای گرگان - زابل - گرگان

سرپرست اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از برقراری پروازهای گرگان - زابل و بالعکس خبرداد.

عزم جدی سازمان هواپیمایی برای گسترش صنعت هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به عزم جدی این سازمان برای گسترش صنعت هوایی در شرایط تحریم خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه هواپیمایی و نهضت تعمیرات انجام شده که نمی‌توان آن‌ها را رسانه‌ای کرد.

آغاز عملیات اجرایی فرودگاه شمال فارس با تخصیص اعتبار از سال آینده

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به مصوبه احداث و استقرار فرودگاه‌ شمال استان،‌ از طراحی این فرودگاه خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی برای فرودگاه شمال استان انجام می‌شود.

رتبه بالای ایران در منطقه از لحاظ نگهداری و تعمیرات تجهیزات هواپیمایی

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی در حوزه نگهداری و تعمیرات تجهیزات حرف اول در منطقه را می‌زنند، از پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت رادار ثانویه توسط دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

مرکز پژوهش و تحقیق شرکت فرودگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از راه‌اندازی مرکز پژوهش و تحقیق این شرکت در آینده خبر داد و گفت: به دنبال استفاده حداکثری از توان و ظرفیت درون و برون سازمانی هستیم.