شناسهٔ خبر: 120097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان رضوی:

رفع مشکلات موجود در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر در گرو مشارکت تمامی نهادها و تحقق عدالت در توزیع اعتبارات است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تخصیص سهم اعتبارات بازآفرینی شهری، رفع مشکلات موجود در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر را در گرو مشارکت تمامی نهادها و دستگاه‌ها و تحقق عدالت در توزیع اعتبارات دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سمانه نصراللهی رییس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، پیرو دعوت کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد مقدس، سه شنبه 24 آبان ماه جاری که در پهنه سکونتگاه‌های غیررسمی خواجه ربیع برگزار گردید، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و پروژه های انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی در پهنه خواجه ربیع گفت: از محل سهمیه قیر رایگان بازآفرینی سال ۱۴۰۰ استان میزان ۲۰۰۰ تن به شهرداری مشهد تخصیص داده شده که از این میزان ۴۵۰ تن قیر جهت بهسازی معابر پهنه خواجه ربیع شامل ده محله استفاده شده است.

نصراللهی در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در دولت سیزدهم در قانون بودجه برای بافت‌های فرسوده دیده شده است و شتاب‌گیری نوسازی مسکن در بازآفرینی شهری توسط دولت در اولویت موضوعات است، ضمن اشاره به ابلاغ مشوق های شهرسازی مربوط به محلات هدف بازآفرینی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: با ارائه بسته جامع تشویقی در چهار بخش اداری، مالی، شهرسازی و زمین می توانیم با همکاری شهرداری ها به نتایج مطلوبی برسیم و امید است با این بسته جامع چند بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب دهیم.

وی اعلام داشت: بر اساس این ضوابط تشویقی، مشکل صدور سند واحدهای مسکونی ریزدانه رفع شده و شهروندان دارای واحد مسکونی زیر حدنصاب تفکیک نیز مشکلی جهت صدور سند و اخذ تسهیلات ساخت نخواهند داشت.

رییس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر انجام وظیفه در زمینه اقدام مشترک هر دستگاه، گفت: ستاد بازآفرینی شهری به عنوان مشوق از اعتبارات در اختیار، سهمی را به هر دستگاه متناسب با اقدامات انجام شده تخصیص خواهد داد.

دراین نشست مردمی اعضا شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار منطقه 3، نماینده ستاد فرهنگی حاشیه شهر و سایر نمایندگان دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.