شناسهٔ خبر: 120101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی راهداری برای فصل زمستان برگزار شد:

جلسه هماهنگی طرح زمستانی استان های خراسان شمالی و گلستان

راهداری زمستانی جلسه هماهنگی و همپوشانی طرح زمستانی استان های خراسان شمالی و گلستان با حضور عوامل راهداری اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروهای امدادی هلال احمر و پلیس راه و مدیریت بحران استانداری در راهدارخانه دشت خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این جلسه در خصوص همکاری و تعامل بیشتر برای رفع مشکلات گذشته از جمله انسداد مسیرها در زمان بارش برف بحث و تبادل نظر شد.

محمد مشتری افزود: برای این که کاربران جاده ای طی ایام زمستان با مشکل مواجه نشوند ادارات مربوطه در دو استان مذکور در خصوص رخدادهای محور مانند انسداد مسیر و اطلاع رسانی درباره دسترسی به مسیر، امدادرسانی و اسکان مسافران با یکدیگر هماهنگ می شوند تا همپوشانی های مورد نیاز را داشته باشند. 

  وی با اشاره به هماهنگی پلیس راه های استان های گلستان – خراسان شمالی با اداره کل راهداری استان های مذکور برای انسداد مسیر، اظهارکرد: در این جلسه مقرر شد همپوشانی در عملیات برف روبی توسط عوامل راهداری هر دو استان تا اولین مجتمع خدماتی – رفاهی و تنظیم سند راهبردی بر حسب موقعیت دقیق استقرار اکیپ های راهداری ، پلیس راه و هلال احمر انجام شود.

جلسه هماهنگی طرح زمستانی استان های خراسان شمالی و گلستان

وی ابلاغ شرایط جوی هواشناسی به تمامی شرکت های مسافربری و باربری به منظور آمادگی شرایط یا عدم تردد در محورها را از جمله موارد دیگر مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: آمادگی برای طرح زمستانه به پیمانکاران راهداری و شرکت ساخت ابلاغ می شود همچنین در صورت بارش برف، محور جنگل گلستان از سه راهی کلاله مسدود شود تا نیروهای خدمت رسان امکان خدمت رسانی در محدوده جنگل را داشته باشند.

این مسئول گفت:  بارگیری شن و نمک پاشی استان گلستان زمانی که در انتهای حوزه استحفاظی استان گلستان هستند و همیاری به منظور شن و نمک پاشی از محدوده دشت به سمت تنگراه و همپوشانی مسیر از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

مشتری به کنترل بار ترافیکی و تردد محور قبل از ورود به محدوده جنگل توسط هر دو استان (ترافیک ورودی بین مسیر) و قرارگیری نماینده ای از دستگاه های خدمات رسان در پایگاه ها برای تصمیم گیری در اسرع وقت  نیز اشاره کرد و افزود: مقرر شد در شرایط نشست برف، پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری کند، همچنین در زمان اسکان اضطراری، بسته های روزانه، هفتگی و ... برای مسافران و کاربرانی که در مسیر گرفتار شده اند توزیع شود.

جلسه هماهنگی طرح زمستانی استان های خراسان شمالی و گلستان

دبیر کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است در سال آینده نماینده فرمانده انتظامی استان ها و صنف یدک کش ها برای هماهنگی بیشتر حضور داشته باشند.

مشتری اضافه کرد: مقرر شد سه دستگاه شن و نمک پاش به همراه تیغه در راهدارخانه دشت به منظور همپوشانی و هماهنگی در محدوده جنگل مستقر و هماهنگی جرثقیل ها توسط مدیریت بحران انجام  شود.