شناسهٔ خبر: 120104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان:

اتمام قطعه ۵بزرگراه کرمانشاه-میاندواب ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

جهانگیر الیاسی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه-میاندواب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که هم اکنون بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تامین اعتبار لازم به زودی زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (کردستان )، جهانگیر الیاسی، مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت:  حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که ۱۵۵ کیلومتر از آن به اتمام رسیده و مورد استفاده است .

الیاسی ادامه داد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بوده که ۴۱ کیلومتراز آن زیربارترافیک رفته ودر مجموع هم اکنون از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است .

وی افزود: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج – دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیر ها ی پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت .

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه گفت: اتمام پروژه نیاز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار(برای پرداخت مطالبات پیمانکاران واتمام عملیات اجرایی) دارد که امیدواریم با تامین به موقع آن آینده نزدیک شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.