شناسهٔ خبر: 120105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رکورد چهارساله آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی، طی پنج ماه  کار بی وقفه شکست

راه روستایی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از شکستن رکورد چهارساله آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی در سالجاری طی پنج ماهه کار و تلاش بی وقفه خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : امسال بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر از راههای روستایی آذربایجان غربی ساخته و آسفالت شده که در مقایسه با چهار سال گذشته رکورد بی سابقه ای ثبت شده است درحالیکه این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ کیلومتر، سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳۲ کیلومتر  و سال ۱۳۹۸ فقط ۵۶ کیلومتر بود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به آحاد مردم جامعه بویژه در مناطق محروم از جمله روستاها اولویت است، ادامه داد : برای آسفالت  بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در سالجاری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز فصل جدیدی از خدمت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با محوریت افزایش رضایت عمومی و ایمنی سفرهای جاده ای اظهار کرد: مردم ۵۰ روستای استان امسال برخوردار از نعمت راه آسفالته شدند که این روند استمرار خواهد شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی درصد برخورداری خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت در سالجاری به حدود ۹۰ درصد رسیده است که در تلاش برای ارتقا آن هستیم.