شناسهٔ خبر: 120114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اجرایی نهضت ملی مسکن استان عنوان کرد:

پیشرفت ۶٠ درصدی پروژه مسکن ملی در مهرگان قزوین

مسکن ملی قزوین 2 مدیر اجرایی نهضت ملی مسکن قزوین گفت: ١٢٨٢ واحد در شهرک مهرگان تحت عنوان اقدام ملی مسکن با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است و این پروژه‌ها تا ۶٠ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، محسن یزدی‌فر، مسئول اجرایی طرح نهضت ملی مسکن قزوین در بازدید از پروژه‌های طرح ملی مسکن واقع در شهرک مهرگان که دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: ١٢٨٢ واحد در شهرک مهرگان تحت عنوان اقدام ملی مسکن با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها تا ۶٠ درصد پیشرفت داشته است، متراژ هر کدام از این واحدها به طور میانگین ٨۵ متر بوده و با تأمین زیرساخت‌های نظیر آب، برق و گاز در ایام دهه فجر سالی افتتاح خواهد شد.

مسئول اجرایی طرح نهضت ملی مسکن قزوین با اشاره به این مسئله که قیمت نهایی واحدها هنوز مشخص نشده توضیح داد: این واحدها  دارای ٣٠٠ میلیون تومان وام از بانک مسکن هستند و مبلغ باقی مانده توسط متقاضیان تأمین خواهد شد.

وی عنوان کرد: نرم افزاری برای تخصیص واحدها در نظر گرفته شده است که  متقاضیان بر اساس تعداد قسط‌های واریزی، تعداد افراد خانوار دسته‌بندی و اولویت‌بندی می‌شوند.

یزدی‌فر گفت: حدود ٨۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت سیزدهم اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان ممکن با تکمیل حداکثری در اختیار افراد ثبت‌نام کننده قرار بگیرد.

وی با بیان این نکته که ٨ فاز برای این پروژه در نظر گرفته شده، گفت: در این پروژه‌ها توان مالی عموم مردم در نظر گرفته شده و از واحد ۶٠ متری تا ١١٠ متری را شامل می‌شود، مقررات ملی ساختمان در سازه‌های جدید رعایت شده و از بهترین موارد موجود در استان و کشور با تأکید بر استفاده از محصولات ایرانی به کار گرفته شده است.

این مسئول تصریح کرد: در تمام واحدهای نهضت ملی مسکن پارکینگ در نظر گرفته شده و دریافت‌کنندگان این مسکن ها باید شرایطی نظیر سکونت در استان حداقل به مدت ۵ سال، متأهل بودن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی پیش از این و سبز بودن برگ فرم جیم را داشته باشند که این شرایط در مراحل مختلف بررسی می‌شود.

وی با بیان این نکته که ۱۳۰۰ واحد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مهرگان در حال ساخت است، توضیح داد: بخش دیگری از کار نیز توسط مسکن و شهرسازی در حال انجام است و باید گفت سرعت ساخت همه این واحدها روند خوبی را طی می‌کند.