شناسهٔ خبر: 120119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تاکید کرد؛

ضرورت پاکیزگی نمازخانه های گلستان

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بر ضرورت نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادی مصدقی گفت: یک موضوع مهم ترغیب افراد به ادای فریضه نماز، نظافت و پاکیزگی نمازخانه ها و وضوخانه هاست. موضوعی که علاوه بر جذب نمازگزار به خواندن نماز، او را برای برگشت و توقف دوباره در آن محل دعوت می کند.

به گفته وی، درحال حاضر ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی استان دارای نمازخانه و سرویس های بهداشتی هستند که طبق بررسی ها و پیگیری های انجام شده بطور نسبی از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردارند.

مصدقی ، خواستار نظارت مستمر بر نظافت و بهداشت نمازخانه های ستادی و شهرستانی، پایانه ها و مجتمع ها شد و با دعوت پیمانکار مرتبط با ساخت نمازخانه بین راهی گردنه خوش ییلاق جهت تسریع در تکمیل پروژه تا هفته حمل و نقل و راهداری پیگیری های لازم را بعمل آورد.

تقدیر از فرزندانی که به سن تکلیف رسیدند و حضور حداکثری در نماز جماعت و دقت و توجه به ظرافت های لازم در طراحی ساختمان ها و جانمایی نمازخانه ها از تاکیدات دیگر مصدقی بود.

علی زینلی مسوول شورای اقامه نماز اداره کل در این نشست ماهانه، گزارشی از اقدامات ترویجی و توسعه ای فرهنگ نماز طبق برنامه مصوب سازمانی پرداخت و اعضای حاضر در شورا نیز نظرات و راهکارهای پیشنهادی را بیان کردند.

اعضای شورای اقامه نماز اداره کل به اتفاق مدیرکل طی جلسه ای به بررسی وضعیت موجود نمازخانه های ستادی و شهرستانی و همچنین مجتمع های بین راهی پرداخته تا برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز کاری انجام شود.