شناسهٔ خبر: 120125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ضریب ایمنی صورت پذیرفت:

اجرای عملیات روکش آسفالت در شهرستان نور

مازندران رئیس اداره نگهداری راههای استان از اجرای عملیات روکش آسفالت به طول۷ و نیم کیلومتر در محور دوآب - بلده ، بلده – پل زنگوله و رویان – بلده با اعتباری بالغ بر۹۰ میلیارد ریال بمنظور افزایش ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، مهرداد زمانی اظهار داشت: به منظور ارتقاء ایمنی، تسهیل تردد کاربران جاده ای و لزوم توجه به نگهداری از رویه های آسفالتی موجود به عنوان سرمایه ملی با توجه به کاربری ترانزیتی محورهای استان نسبت به اجرای روکش آسفالت محور دوآب –بلده به طول ۳و نیم کیلومتر ، بلده به پل زنگوله به طول ۱ و نیم کیلومتر و محور رویان بلده به طول ۲ و نیم کیلومتر در شهرستان نور اقدام نموده است.

وی افزود: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زمانی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف ،کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

وی ، با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه های بالایی دارد، تصریح کرد: از سال گذشته استفاده از روش های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که در شرق و مرکز استان به طول ۲۲ کیلومتر آسفالت حفاظتی و ۲۹۰ هزار متر درزگیری صورت گرفته است.

رئیس اداره نگهداری راههای استان خاطر نشان ساخت : هدف نگهداری راه ، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

وی افزود: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.