شناسهٔ خبر: 120130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفت؛

شناسایی۱۹۶ تخلف ساخت و ساز در حریم راه‌های استان قزوین

حفظ حریم.jpg سرپرست اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۱۹۶ تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، محمدحسین دشتدار گفت:در این مدت با هماهنگی دستگاه قضایی برای ۱۶۱ مورد از تخلفات تجاوز به حریم راه‌ها اخطار صادر و ۵۳ مورد از آنها قلع و قمع شدند.

وی اضافه کرد:حریم راه ها سرمایه بزرگ ملی است و ایجاد هرگونه سازه در آنها از عوامل تهدیدکننده ایمنی برای کاربران جاده خواهد بود از این رو برای صیانت از راه‌ها و جلوگیری از تجاوز به حریم آنها گشت‌های راهداری به طور مرتب در جاده ها حضور فعال دارند و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

دشتدار در ادامه از خط کشی ۷۵۱کیلومتر از راه های استان طی سال جاری توسط تیم های امانی این اداره کل خبر داد و گفت: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث رانندگی سالانه بین هزار و ۵۰۰ تا  ۲هزار کیلومتر از راه‌های استان قزوین خط‌کشی می‌شود.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده درارتقای ایمنی راه‌ها در راستای ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل، پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود در هشت ماهه امسال ۱۳۹کیلومتر حفاظ تعمیر و ۴۱ کیلومتر گاردریل دوموج و سه موج تهیه و نصب شد.

دشتدار، نظافت و شستشوی  ۳۸هزار و ۱۳۰عدد علائم ایمنی راه‌ها، تعمیر و نگهداری هزار و ۵۸ عدد و احداث ۸۲۶ عدد از علائم ایمنی راه‌ها را  نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره توسعه ایمنی راه و حریم این اداره کل در این مدت عنوان کرد و گفت: این تابلوها شامل تابلوهای اخطاری، انتظامی و مسیرنما هستند.

به گفته وی همچنین۸۹۳عدد تابلوی اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه‌های گردشگری نظافت و ۱۷۰عدد تابلوی جدید نیز نصب شد.

سرپرست اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل، اجرای روشنایی نقطه‌ای در ۱۲ تقاطع، اجرای روشنایی طولی به طول ۲ کیلومتر در نواحی یا گردنه‌های مه‌گیر و ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به صورت امانی به طول ۵۰کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده  عنوان کرد.