شناسهٔ خبر: 120146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای نگهداری از راه‌های شهرستان فراهان صورت پذیرفت:

اجرای ۲۵ کیلومتر روکش و لایه حفاظتی در راه‌های فراهان

فراهان مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان با تشریح اقدامات هشت ماهه، از اتمام عملیات اجرای روکش حفاظتی اسلاری سیل در محور «آهنگران - آشتیان» و لایه حفاظتی فوگسیل در محور «مجدآباد - فشک» در راستای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها به طول ۲۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهدی فراهانی مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان گفت: طرح‌های مختلفی برای نگهداری از راه‌ها و ارتقای ایمنی در سطح و حاشیه راه‌های فراهان اجرا شده است تا کاربران جاده‌ای در هنگام عبور از محورهای مواصلاتی تحت پوشش از امنیت، آرامش و ایمنی بیشتری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: برای ارتقای سطح رویه آسفالتی راه‌ها و افزایش عمر آسفالت راه‌ها یکی از اقدامات مهم بعمل آمده اجرای ۱۰ کیلومتر روکش حفاظتی اسلاری سیل و ۱۵ کیلومتر لایه حفاظتی فوگسیل بود که توسط پیمانکار مربوطه به ترتیب در محورهای «آهنگران - آشتیان» و «مجدآباد - فشک» انجام شد.

فراهانی افزود: رفع نقاط پرتگاهی و پرحادثه با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است که بصورت شبانه روزی توسط راهداران پرتلاش شهرستان فراهان انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: ایمن سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه در محورهای «زنگارک - سقرجوقک» و «هفته خانک - زنجیران» از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با فعالیت هفت دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شروع شده و با هزار و ۸۰۰ مترمکعب عملیات خاکی در ۲ نقطه به طول یک کیلومتر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان افزود: عملیات تعریض شانه خاکی و اصلاح شیب شیروانی محور روستایی «خنجین - کسر آصف» با حجم خاکبرداری ۱۴ هزار مترمکعب بطول ۱۱ کیلومتر انجام و پاکسازی حریم کلیه راههای حوزه استحفاظی فراهان انجام شده است.

تسطیح محور های خاکی روستایی بطول ۷۳ کیلومتر، خط کشی محورهای فرعی و روستایی بطول ۷۸ کیلومتر، تنقیه و پاکسازی دهانه پل‌ها به تعداد ۴۳ دستگاه و اصلاح قوس و تنظیم شیب شیروانی پیچ در محدوده روستای «شتریه» بطول چهار کیلومتر از دیگر اقداماتی است که به گفته فراهانی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب طرح راهداری محوری اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل اقدامات راهداری و ارتقاء ایمنی در محورهای یاد شده، بالغ بر ۵۰۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی و ۲۰ عدد چراغ چشمک زن نیز در طول مسیر نصب، بروزرسانی و تعمیر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان در ادامه در خصوص کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای گفت: بازدید از ناوگان باری و مسافربری بطور هفتگی و مستمر توسط کارشناس حمل و نقل این اداره در حال انجام است و درصورت مشاهده مشکلاتی مانند اضافه بار، نداشتن بارنامه و... موارد شناسایی شده برای بررسی بیشتر و صدور احکام قانونی به کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ارسال می‌شود.