شناسهٔ خبر: 120158 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اعلام کرد؛

آغاز عملیات بهسازی ترمینال خارجی قدیم فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از آغاز عملیات بهسازی ترمینال خارجی قدیم فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی ترمینال قدیم خارجی فرودگاه اهواز به منظور تفکیک ترمینال ورود و خروج مسافری، بعد از انجام تشریفات قانونی و مشخص شدن پیمانکار آغاز به کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدت زمان قرارداد پیمانکار برای بهسازی ترمینال خارجی قدیم و تبدیل آن به ترمینال خروجی مسافران ۶ ماه است، افزود: طبق جدول زمانی تعیین شده، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در سه ماهه ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه از محل منابع استانی و بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال است.

رزاز با اشاره به بار ترافیکی بسیار بالای مسافر در ترمینال کنونی فرودگاه شهید سپهبد سلیمانی اهواز افزود: با توجه به این شرایط، تفکیک ترمینال ورود و خروج مسافری این فرودگاه ضروری بود.

وی ادامه داد: ترمینال خروجی مسافران فرودگاه اهواز با جانمایی‌های کاربردی همراه است که بخشی از آن به ساماندهی دفاتر شرکت‌های هواپیمایی اختصاص خواهد یافت.

این مسئول با بیان اینکه ترمینال جدید خارجی فرودگاه شهید سپهبد سلیمانی در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ترمینال قدیم خارجی این فرودگاه به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع بدون استفاده بود که در قالب طرح توسعه ترمینال داخلی، این مجموعه در راستای بهره‌وری از فضای فرودگاهی به ترمینال خروجی مسافران اختصاص یافت.

به گفته رزاز، ترمینال فعلی برای پروازهای خروجی از فرودگاه اهواز و ترمینال خارجی قدیم پس از بهسازی به عنوان ترمینال پروازهای ورودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رزاز به پروژه محوطه‌سازی فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه هم‌اکنون در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار است که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن از اواخر آبان ماه آغاز شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی یادآور شد: اعتبار پیش‌بینی شده برای محوطه سازی این فرودگاه، ۴۰۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن در ۶ ماه، بخش قابل توجهی از محوطه ساماندهی خواهد شد.