شناسهٔ خبر: 120207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

۲۸۶ کیلومتر از محورهای اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل آسفالت شد

روکش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در جهت ارتقای ایمنی راهها ۲۸۶ کیلومتر از راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان اردبیل آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی که در جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان سخن می گفت با گرامیداشت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی افزود: ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی اولویت اصلی راهداران دیار سبلان است.

وی با اشاره به اقدامات مستمر راهداران در انجام وظایف مربوط به نگهداری راهها گفت: در ۷ ماهه گذشته ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی در راههای استان ایمن سازی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه ها ونقاط پربرخورد درراههای اصلی ،فرعی و روستایی استان نصب شده افزود:در مدت یاد شده ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل بصورت مستمر توسط راهداران نگهداری می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل از رفع افتادگی هزار و۶۰۰ کیلومتر از شانه راه اصلی ،فرعی و روستایی استان در ۷ ماهه گذشته خبرداد و با اشاره به تسطیح ۸ هزار کیلومتر از حریم راههای استان خاطرنشان کرد:هزار و۵۰۰ متر از حفاظ های انجام شده در راههای اصلی وفرعی استان ارتقاء داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه بی توجهی برخی رانندگان به قوانین راهور و یا نواقص احتمالی خودرو از دلایل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده هاست تصریح کرد:طبق اعلام نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری علت اصلی تصادفات استان سبقت و سرعت غیر مجاز است که امیدواریم با فرهنگ سازی،انجام آموزش های لازم از طریق رسانه ها و فضای مجازی، رانندگان عزیز هم قوانین راهور را بیش از پیش رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اصلاح ۲۷۲ هزار متر از شیب شیروانی راهها را در استان یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت راهداران هزار و۵۰۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی را خط کشی کرده اند.

وثوقی در جهت آگاهی بخشی  به رانندگان تهیه و نصب ۲ هزار متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶هزار و۵۰۰ عدد تابلوهای الزامی راهها در محورهای مواصلاتی را یادآور شد و بیان کرد: هزار و ۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،مجازی و آسفالتی در راههای استان اصلاح، رنگ آمیزی، تهیه و نصب شده است.

وی نصب ۳ هزار و ۲۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژمیانی ،ارتقای ۳۵۰ شاخه گاردریل،تعمیر ۳ هزار و۵۰۰ شاخه گاردریل،شستشوی ۱۰۴ هزار عدد از علائم،تهیه و نصب ۱۷ عدد از چراغ های چشمک زن،رنگ آمیزی ۳ هزار و ۶۰۰ عدد از پایه تابلو وعلائم ،رنگ آمیزی ۱۴۰ عدد از پایه روشنایی و چراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ۲۷۰ هزار متر مربع لکه گیری و رفع چاله های راههای اصلی،فرعی و روستایی استان را در ۷ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده ۱۲۲ کیلومتر از راههای استان روکش آسفالت شده است.

وثوقی از ۱۰۶ هزار متر مکعب خاکبرداری و اصلاح پیچ در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان خبرداد و بیان کرد: ۷ هزار کیلومتر از کانال های طرفین راه بازسازی و اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده در دماغه و نقاط پربرخورد ۶ هزار و۷۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد شده گفت: تاکنون۲ هزار و ۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی نیز در راههای اصلی، فرعی و روستایی استان نصب شده است.