شناسهٔ خبر: 120245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد؛

آغاز ساخت ۱۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در رودان

آغاز ساخت 1800 واحد نهضت ملی مسکن در رودان مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان مجموع واحدهای طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان در دولت سیزدهم را حدود ۵۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: ۱۸۰۰ واحد از این طرح در شهرستان رودان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( هرمزگان)؛عباس کمالی در آیین آغاز عملیات اجرایی این مراسم که روز یک شنبه برگزار شد، از روند خوب پیگیری و اجرای طرح ملی نهضت مسکن در هرمزگان خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست در شهرستان رودان ساخت مسکن به صورت بلند مرتبه سازی  باشد بلکه به دنبال احداث خانه های یک طبقه هستیم، گفت: درواقع با توجه به اینکه ساخت مسکن و اجرای طرح‌هایی از این قبیل، در گذشته به صورت بلندمرتبه‌سازی بود اما در طرح نهضت ملی مسکن بنا بر این است که در گام نخست به جای آپارتمان‌سازی هر فرد یک خانه یک طبقه حیاط دار داشته باشد و در شهرهای دارای زمین مثل رودان توسعه افقی در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به احداث طرح نهضت ملی مسکن رودان به شیوه خودمالکی اشاره کرد و گفت: سازوکار خودمالکی یکی از بهترین و سریع‌ترین سازوکارهای مورد استفاده در طرح مسکن تلقی می شود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر اهمیت زیست بهتر مردم در دوری از زندگی آپارتمانی افزود: ۱۵۰ هکتار زمین برای این منظور در رودان در نظر گرفته شده و قرار است ۱۸۰۰ واحد ویلایی در قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری به متقاضیان واگذار شود.

استاندار هرمزگان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز این زمین نیز به قید فوریت تامین خواهد شد، در حال حاضر قطعه بندی و طراحی‌های مورد نیاز نیز انجام شده و از مردم متقاضی که کار ثبت نام آنها تمام شده می‌خواهیم که برای تحویل زمین خود مراجعه و کار ساخت و ساز را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: دولت برای احداث منازل در قالب ارائه تسهیلات و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در کنار مردم است به همین جهت مردم از این فرصت بسیار خوب ساخت مسکن استفاده کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: تعهد ما در استان در خصوص تامین زمین انجام شده، هرمزگان در حوزه واگذاری قطعات ویلایی در سطح کشور در رتبه نخست قرار دارد چرا که معتقد هستیم مردم باید دارای یک محیط زیست با کیفیت باشند.

استاندار هرمزگان در این آیین همچنین از فرماندار شهرستان رودان خواست علاوه بر پیگیری ایجاد زیرساخت های این منطقه مسکونی جدید، ساخت پروژه های آموزشی، فرهنگی،سد های بالادستی و جذب سرمایه‌گذار برای احداث تفریحگاه های پیرامونی این مجموعه نیز برنامه ریزی و اقدام شود.