شناسهٔ خبر: 120257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

بررسی بازنگری طرح جامع اسدآباد ظرف یک ماه آینده

اسدالهی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با مشاور طرح گفت: طرح جامع شهری با هدف هدایت و ساماندهی نظام‌مند شهرها و مشخص کردن جهت های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و تأمین نیازهای آن بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان)، ایوب اسدالهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، اظهار کرد : در سه ماه اخیر به دستور استاندار همدان جلسات مکرری در بحث طرح جامع و طرح های تفصیلی مربوط به کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی را با پیگیری لازم برگزار و در حال حاضر تمام شهرها را در بحث کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی صفر کرده‌ایم و پرونده معطلی برای طرح در کمیسیون ماده پنج یا کارگروه امور زیر بنایی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات طرح های جامع شهرهایی که به دلایل و علت های مختلف باقی مانده بود، بررسی کارشناسی شدند، تصریح کرد: قول می‌دهیم طرح جامع اسدآباد در هفته های آتی به شورای عالی ارسال شود و تا ظرف یک ماه آینده بتوانیم نتیجه طرح جامع شهری اسدآباد را داشته باشیم.

اسداللهی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسدآباد یادآور شد: در رابطه با این طرح ۴۴۴۴ نفر تأیید شده اند و در حال حاضر این طرح در شهرستان کلید خورده و ۵۹ نفر زمین لازم را برای ساخت تحویل گرفته‌اند و مشغول ساخت هستند.

شهردار اسدآباد نیز عنوان کرد: طرح جامع شهری چارچوب‌ها و نیازمندی‌های آینده یک شهر و نیز بایدها و نبایدها و کاربری‌های مختلف را برای بلندمدت مشخص و به عنوان نقشه برای تمام برنامه‌های آینده عمل می‌کند.
بهرنگ دالوند با بیان اینکه هدف عمده همه طرح‌های جامع شهری ایجاد نظم در فضای شهر است، افزود: تعیین نیازهای شهری، مشخص کردن امکانات و محدودیت‌های منابع و تدوین راه‌حل‌ها از مهمترین مشخصه‌های طرح‌های جامع شهری به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کل تغییر کاربری عمومی به مسکونی برای طرح بازنگری شهر اسدآباد تنها هفت مورد بوده گفت: از ۱۱۸ تغییر کاربری پیشنهادی از طرف شورای شهر و شهرداری، ۱۰۹ مورد آن تغییر کاربری عمومی به عمومی است و دو مورد نیز تغییر کاربری عمومی به مسکونی زیر ۵۰۰ متر بوده و نیاز به توافق ندارد.

در پایان امیدواریم در طرح بازنگری جامع شهری اسدآباد به موارد مؤثری از جمله محور گردشگری و مکان‌های تاریخی، ظرفیت حمل و نقل مسافری و کالا و ایجاد سایت‌های متعدد پارکینگ برای خودروهای سنگین و سبک، توجه به حفظ اراضی ملی و جنگل‌های محیط شهر توجه ویژه‌ای شود.