شناسهٔ خبر: 120264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی؛

مرکز واحد کنترل و مدیریت ترافیک و بحران استان اصفهان تشکیل شد

روز جهاني يادمان قربانیان حوادث رانندگی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: جانباختگان حوادث رانندگی برون شهری در هفت ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه قبل،۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرزاد دادخواه روز یکشنبه در جلسه مرکز واحد کنترل و مدیریت ترافیک و بحران استان اصفهان افزود: این کاهش تلفات در حالی است که تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در بازدید از مرکز واحد کنترل و مدیریت ترافیک و بحران استان اصفهان که به مناسبت یادمان قربانیان حوادث رانندگی در اصفهان تشکیل شده بود، اظهار کرد: ۲۰ نوامبر مقارن با ۲۹ آبان ماه به عنوان روز جهانی یادبود جانباختگان حوادث رانندگی نامگذاری شده است.

فرزاد دادخواه با بیان اینکه پیشگیری از تصادفات هر روز برای ما مانند امروز مهم است، افزود: هدف از نامگذاری این روز، افزایش توجه به مقوله تصادفات و تلاش برای کاهش تلفات رانندگی در تمام جهان است،در اصفهان نیز همزمان با تمام دنیا اقدامات متعددی برنامه ریزی و اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به شعار جهانی این روز"یه یاد بیاور، حمایت کن، عمل کن " گفت: تلاش برای تغییر فرهنگ رانندگی و ارتقا ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی یکی از اهداف ما در تمام طول سال است و در این مسیر بر اساس وظایف ذاتی خود حرکت و عمل می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: کاهش حوادث رانندگی نیازمند هماهنگی تمام دستگاه ها و مردم است، و هرکس باید به سهم خود در این مسیر حرکت کند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: این اداره کل در طول سال برنامه های متعددی در جهت ارتقای ایمنی تردد کاربران اجرا می کند که از آن جمله می توان به آموزش به کاربران آسیب پذیر جاده ها، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، آرام سازی ترافیک، اصلاح شیب شیروانی راه ها اشاره کرد.

دادخواه همچنین به آمار تردد ثبت شده توسط سامانه های تردد شمار اشاره کرد و گفت: ۲۹۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۲۱۵ تردد در هفت ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است که به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.