شناسهٔ خبر: 120286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مجری طرح؛

روش‌های اجرای الحاق ورودی سه‌راهی تربت-مشهد در مسیر آزادراه حرم تا حرم بررسی شد

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي روش‌های اجرای الحاق ورودی سه راهی تربت-مشهد از مسیر آزادراه حرم تا حرم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و مجری طرح بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)،در نشستی که به ریاست جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گونه‌های پیشنهادی مجری طرح با حضور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در الحاق ورودی سه راهی تربت- مشهد از مسیر آزادراه حرم تا حرم بررسی شد.

عباس یوسف‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه گفت: اهمیت و مزایای عملیاتی شدن آزادراه حرم تا حرم بسیار است و با بهره‌برداری از این طرح ضمن اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور، ضریب ایمنی رانندگی ارتقا و مصرف سوخت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام داشت: مجری طرح گونه های متقاوت اجرایی این قسمت از مسیر آزاد راه را مطرح که از کیلومتر 810+3 قطعه سه راهی تربت- مشهد را تشکیل می دهد، وی ادامه داد: طرح ها شامل 4 گونه بوده که واریانت یک به طول 753+10 کیلومتر، واریانت 2 به طول 170+12 کیلومتر، واریانت 3 به طول 000+11 کیلومتر و واریانت 4 به طول 300+8 کیلومتر بوده که در جلسه جزییات آن مطرح و بصورت مجزا بررسی شد.

یوسف‌زاده افزود: عملیاتی شدن پروژه ی مذکور جهت تکمیل شبکه آزاد راهی کشور از اهمیت بسیار زبادی برخوردار بوده و مورد مطالبه استان و وزارت راه و شهرسازی است.

طرح آزادراه حرم تا حرم با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از سال 91 از قم به گرمسار آغاز شد و در مدت‌زمان 2 سال نخستین قطعه آن در مسیر قم - گرمسار به طول 159 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.