شناسهٔ خبر: 120314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ماده ۲۳سازمان برنامه وبودجه مصوب شد

تصویب تبدیل راه فرعی ۱۵۱ کیلومتری خاش_ سراوان به راه اصلی

اکبری سیستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تبدیل راه فرعی خاش_ سراوان به طول ۱۵۱کیلومتر به راه اصلی با اعتبار پایه ۱۲۰۰میلیارد تومان امروز در کمیسیون ماده ۲۳سازمان برنامه وبودجه کشور مصوب شد. 

به گزارش پایگاه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری اظهار داشت: تلاش دوسال گذشته نتیجه داد وپس از تکمیل کامل پرونده و اخذ مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیر عامل و نیز نشست های تخصصی با همکاران سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز پیگیری نمایندگان مردم سراوان و خاش در مجلس شورای اسلامی تبدیل راه فرعی خاش _سراوان به طول ۱۵۱ کیلومتر به راه اصلی و با اعتبار پایه ۱۲۰۰میلیارد تومان امروز در کیمسیون ماده ۲۳سازمان برنامه وبودجه کشور مصوب شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب این محور به عنوان محور اصلی از سال آینده در قانون بودجه کشور دارای ردیف خاص خواهد شد و عملیات ساخت محور با مشخصات راه اصلی آغاز می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان مصوبه امروز را یک دستاورد مهم در حوزه تکمیل و توسعه راه‌های استان و آرزوی دیرینه مردم عزیز خطه جنوب دانست و افزود: خیلی از محورها در استانها مدتها در نوبت اخذ مجوز ماده ۲۳سالها قرار دارند کما اینکه این محور سالها متمادی در دستور کار ارتقا به محور اصلی یا باند دوم بوده است اما فرایند با تعلل همراه بوده است که در این مدت با تلاش گسترده استان موفق به اخذ این مجوز مهم شد.
اکبری افزود:  در ادامه تلاش می کنیم به محض تامین اعتبار لازم چه در قالب بودجه سنواتی و چه اعتبارات مازاد عملیات ساخت راه اصلی این مسیر از دو جهت هم سمت خاش به سراوان و هم سراوان به خاش آغاز کنیم.