شناسهٔ خبر: 120377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف رفاه مردم جنوب کرمان انجام شد:

بهره برادری از ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در جیرفت

افتتاح کناروییه جیرفت طی مراسمی با حضور استاندار کرمان، ۳ و نیم کلیومتر راه روستایی کناروئیه بخش اسفندقه به نمایندگی از ۲۸ کیلومتر راه روستایی ۱۷۲۰ خانوار در شهرستان جیرفت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری جنوب کرمان)، طی مراسمی با حضور فداکار، استاندار کرمان با افتتاح ۳ و نیم کلیومتر راه روستایی کناروئیه بخش اسفندقه به نمایندگی از ۲۸ کیلومتر راه روستایی ۱۷۲۰ خانوار در شهرستان جیرفت از راه مناسب بهره مند شدند.

در حاشیه این مراسم استاندار کرمان ضمن تقدیر از مجموعه اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان به جهت اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی گفت: روستا قطب اصلی تولید است که با ساخت راه های روستایی ضمن ایجاد راه مناسب برای کاربران جاده ای از مهاجرت روستاییان جلوگیری می شود و نتیجه آن افزایش رونق اقتصادی است.

مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان نیز ساخت راه های روستایی را امری مهم برای توسعه هر منطقه دانست و گفت: رونق اقتصاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان وابسته به همین راه های روستایی است.

وی ادامه داد: از اول امسال تا کنون ۹۳ و نیم کیلومتر راه روستایی در مجموع هفت شهرستان جنوب کرمان با اعتبار ۲۳۳ میلیارد تومان ساخته شده و بیش از ۷ هزار خانوار را از راه مناسب بهرمند ساخته است.

محمودی از پروژه های در دست اقدام خبر داد و افزود: ساخت ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۷۵ میلیارد تومان نیز در دستور کار این اداره کل است.