شناسهٔ خبر: 120394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۵۵ کیلومتر از ۱۱۳ کیلومتر محور سلطانیه به قیدار و همدان آسفالت‌ریزی شده است

سفر دکتر خادمی به زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک به ۵۵ کیلومتر از ۱۱۳ کیلومتر محور سلطانیه به قیدار و همدان آسفالت شده و زیر بار ترافیک رفته است و ادامه این محور به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان زنجان و در حاشیه بازدید از محور سلطانیه به قیدار و همدان، گفت: نماینده مردم قیدار در مجلس شورای اسلامی (سید البرز حسینی)،برای تامین مالی این محور تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی دارند.

وی با بیان اینکه محور سلطانیه به قیدار و همدان از محورهای بین استانی است چرا که استان همدان را به استان زنجان وصل می‌کند، ابراز داشت: همچنین این محور در قالب کریدور شمالی و جنوبی بوده و بخشی از این محور به طول ۱۱۳ کیلومتر از سلطانیه تا انتهای حوزه استان زنجان است و نزدیک ۵۵ کیلومتر از ۱۱۳ کیلومتر آن آسفالت شده و تردد در این محور صورت می‌گیرد و ادامه این محور به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیگیری‌های عمل آمده و سفر رئیس جمهور به استان زنجان طی سال گذشته و بازدید از محور سلطانیه به قیدار و همدان، خوشبختانه از محل منابع ماده ۵۶ قانون به این پروژه تامین مالی مصوب شد.

خادمی تاکید کرد: برای این محور ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت که همکاری خوبی داشتند مصوب شده و هفته‌های آینده، در نزدیکترین زمان ممکن قسط اول ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تزریق می‌شود تا شاهد تسریع در اجرای این پروژه توسط پیمانکاران باشیم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته امید می رود قطعه ۲ که حد فاصل بین قیدار به سلطانیه است، با توجه به وجود تردد زیاد در این محور در آینده نزدیک زیر بار ترافیک برود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه تسریع در اجرای عملیات ساخت قطعه ۳ محور سلطانیه به قیدار و همدان از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است، گفت: در تلاش هستیم عملیات اجرایی ساخت قطعه ۳ هم سرعت بگیرد و بخش‌هایی از این قطعه آسفالت شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
خادمی متذکر شد: قطعه ۴ محور سلطانیه به قیدار و همدان انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان است که به پیمانکار واگذار شده و کارهای عملیات خاکی شروع شده است و در اولویت بعدی نزدیک ۴۰ کیلومتر «قطعه ۴» را به مردم تحویل بدهیم تا به صورت چهار خطه از این محور استفاده کنند.