شناسهٔ خبر: 120403 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور از انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲ آذر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت مثل تهران، کرج، مشهد، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی افزود: از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب  و غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در این مناطق آغاز شده و به تدریج به دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی می‌رسد.

گودرزی ادامه داد: بارش‌ها در نواحی مرتفع و سردسیر به شکل برف مورد پیش‌بینی است و در روزهای آتی علاوه بر این مناطق، سامانه بارشی تقویت شده و  در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل غربی دریای خزر شاهد بارندگی هستیم و از یکشنبه هفته آینده، بارش‌ها به شمال شرق کشور می‌رسد.

وی توضیح داد: برای امروز تهران نیز آسمانی نیمه ابری همراه با غبار محلی و در جمعه شب، سه‌شنبه و یکشنبه هفته آتی شرایط برای بارندگی مهیاست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.