شناسهٔ خبر: 120436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی دوغارون خبر داد:

مذاکره دو جانبه با مسئولان ولایت هرات افغانستان جهت افزایش تردد کامیون/ هدف‌گذاری روزانه ١٢٠٠ تردد تجاری از پایانه مرزی دوغارون

234568765 مدیرپایانه مرزی دوغارون اعلام کرد: ۱۲۰۰ تردد تجاری در پایانه مرز دوغارون ایران با افغانستان در هر روز هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی،  سیداحمد نظام با اشاره به سفر هیئتی از استان خراسان رضوی به کشور افغانستان گفت: در مذاکرات دوجانبه ای که با مسئولان ولایت هرات افغانستان صورت گرفته است افزایش تردد تجاری روزانه در مرز اسلام قلعه - دوغارون به روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون به روزانه ۸۰۰ دستگاه در روز رسیده است و افزایش میزان تعداد ترددهای تجاری یکی از محورهای اصلی مذاکرات در اجلاس یاد شده است.

رئیس پایانه مرزی دوغارون اضافه کرد: موافقت شد تا روزانه نمایندگان مشترکی برای تبادل نظر و کاهش مشکلات در محل گمرک دو طرف حضور داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیگیری شود.

وی با ابراز امیداوری امضاء تفاهمنامه نهایی طی روز آینده، اضافه کرد: افزایش ساعت فعالیت و همچنین فعال بودن مرز در روز جمعه برای بازگشت ناوگان ایرانی و افزوده شدن به چرخه حمل و نقل کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.