شناسهٔ خبر: 120477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی خبر داد:

استمرار پروژه های بهسازی و آسفالت راههای روستایی و اتمام پل عظیم کندی در شهرستان شوط

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همزمان با هجدهمین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جمع مردم روستای صوفی این شهرستان از استمرار پروژه های بهسازی و آسفالت راههای روستایی و اتمام پل عظیم کندی در شهرستان شوط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  همزمان با هجدهمین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به شهرستان شوط، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جمع اهالی روستای صوفی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان شوط دارای ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۳۹ روستا از این مقدار آسفالت بوده و درصد برخورداری خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از راه آسفالته ۹۱ درصد بوده و رتبه هشتم استان را از این حیث به خود اختصاص داده است.

وی از بهره برداری نزدیک به ۵ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی در سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود : این مقدار آسفالت در محورهای روستایی ایشکه سو، کوربلاغ و صمد یورده انجام شده که باقی مانده این مسیرهای روستایی به طول ۲.۵ کیلومتر نیز در حال انجام است.

آرامون افزود: در ادامه احداث راه های روستایی نیز تکمیل پروژه بهسازی و آسفالت محور روستایی شموسیلابی -  کوچلوی علیا و سفلی به طول ۲.۵ کیلومتر و راه روستایی بابور کرد به طول ۲.۱ کیلومتر در حال پیگیری است.

این مقام مسئول از سایر پروژه های راهداری شهرستان شوط به احداث پل عظیم کندی با اعتبار ۲میلیارد تومان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد، پروژه احداث آسفالت سه راهی شوط تا پل عظیم کندی به طول ۱.۴ کیلومتر  و نرده پل های محور ماکو - خوی ( محدوده حوزه استحفاظی شهرستان شوط ) اشاره کرد.