شناسهٔ خبر: 120496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

نقشه راه پیشگیری از بروز بحران در برف سنگین ترسیم شود

طرح راهداری زمستانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای پیشگیری از بروز هر گونه شرایط بحرانی در ایام بارش برف نیازمند طراحی نقشه راه در سه مرحله قبل، حین و بعد از بارش ها هستیم

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(گیلان)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه طرح زمستانی با حضور مدیران کل و روسای دستگاه‌های خدمات رسان با بیان اینکه قدردان زحمات راهداران و سایر دستگاههای خدمت رسان در طرح زمستانی هستیم، بر ضرورت برنامه ریزی منسجم در اجرای طرح زمستانی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بروز رسانی امکانات لجستیکی راهداری و سایر دستگاه خدمات‌رسان را حیاتی و الزامی دانست.

تامین منابع مالی برای تجهیرات مورد نیاز در طرح زمستاتی

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیش بینی منابع مالی لازم برای تهیه تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح زمستانی از سوی استانداری تامین شده و در صورت نیاز، برنامه‌ریزی برای پشتیبانی مالی لازم در طول اجرای این طرح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور یقین جلب رضایت مردم مورد رضای خداست و باید تمام توانمان را در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

۵۴۲ نیروی راهدار آماده اجرای طرح زمستانی در گیلان هستند

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این نشست گفت: ۶۰ اکیپ راهداری با ۵۴۲ نفر نیروی راهدار آماده اجرای طرح راهداری زمستانی می باشند.

غلامعلی نیک فهم افزود: برنامه ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی گیلان انجام شده و اکیپهای راهداری زمستانی از اول آذر ماه در محورهای کوهستانی و برفگیر مستقر شدند.

وی گفت: همچنین ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده اجرای طرح راهداری زمستانی هستند و راهدارخانه های استان نیز در حد امکانات موجود تجهیز شده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه اولویت بازگشایی در هنگام‌ بارش های شدید برف و کولاک محورهای اصلی و شریانی است،اظهار کرد: از دستگاههای اجرایی و پیمانکاران طرف قراردادشان درخواست کمک و مشارکت دز امر برفروبی داریم و امیدواریم با برنامه ریزی ها و هماهنگی ها و تعاملات انجام شده ، طرح زمستانی به نحو مطلوب تر در سالجاری اجرا شود.

این نشست با همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.