شناسهٔ خبر: 120511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از سیل های سال گذشته و امسال در حال انجام است:

بازسازی و ساخت ۹ پل در کرمان جنوب با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان

ابنیه جنوب کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بازسازی و ساخت پل های یک تا ۲۰ دهانه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد که ۱۰۱ میلیارد تومان هزینه در برداشته است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان طی بازدیدی که از روند اجرای ساخت ابنیه فنی و پل های خسارت دیده از سیلاب های دی ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال در محورهای رودبار جنوب به ایرانشهر، قلعه گنج به منوجان و منوجان به هشت بندی انجام داد، گفت: عملیات اجرایی پل رحمت آباد با ۴ دهانه ۷ متر و اعتبار ۷ میلیارد تومان، پل چاه بید با ۱۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و همچنین پل ورودی زهکلوت با ۲۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در حال انجام است.

مجتبی محمودی از محور قلعه گنج به منوجان نیز بازید کرد و بیان داشت : پل مهاجران استیج در سیل سال گذشته جوابگوی آب عبوری نبوده که دستورات لازم جهت بررسی افزایش تعداد دهانه های این پل به مشاور داده‌ شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از پل رودخانه دهنو بازدید کرد و  نکات و موارد فنی لازم جهت بازبینی را به  مشاور و پیمانکار گوشزد کرد و گفت: سه پل با مشخصات دو دهانه ۵ متر ، یک دهانه ۶ متر و یک دهانه ۵ متر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است.

مجتبی محمودی در بازدید از جسم راه خسارت دیده از سیلاب رودخانه تجدانو در سال گذشته هم گفت: ابنیه ساخته شده در رودخانه تجدانو در سنوات قبل جوابگوی حجم اب عبوری نبوده که همین امر سبب تخریب جسم راه شده بود که برای جلوگیری از این امر طبق مطالعات هیدرولوژی انجام شده در حال حاضر یک پل با ۷ دهانه ۶ متر ، یک پل با ۳ دهانه ۶ متر و یک پل با ۲ دهانه ۶ متر و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

وی در بازدید از محور منوجان به چاه حسن از اضافه کردن یک پل و ایجاد دیوار هدایت آب با توجه به سیلاب سال گذشته در این محور خبر داد و بیان کرد: آنچه از تعریض محور منوجان به چاه حسن باقی مانده را در دستور کار قرار داده ایم تا عملیات تعریض این محور برای تردد ایمن تر تکمیل شود.

مجتبی محمودی در پایان از عزم جدی اداره کل راهداری جنوب کرمان برای تکمیل ابنیه فنی خسارت دیده از سیلاب گفت و افزود: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع از اعتبارات سیل هرچه سریعتر عملیات ساخت پروژه های خسارت دیده از سیلاب اتمام و آن ها را به بهره برداری برسانیم.

در این بازدید ها مشاوران و پیمانکاران پروژهای راهسازی در جنوب نیز مدیرکل راهداری جنوب کرمان را همراهی کردند.