شناسهٔ خبر: 120533 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تشدید بارش‌های امروز در ۴ استان کشور/ خسارت به زیرساخت‌ها در روستاهای صعب‌العبور

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد و گفت: تشدید بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان موجب خسارت به زیرساخت‌ها در روستاهای سردسیر و صعب‌العبور این مناطق می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام شرایط جوی برای امروز شنبه پنجم آذر و روزهای آتی توضیح داد: امروز در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان بارش‌ها تشدید می‌شود که با توجه به این شرایط خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه قطعی برق، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، مسدود شدن محورها و خسارت به صنعت کشاورزی در روستاهای سردسیر و صعب‌العبور را به همراه دارد.

رفیعی از تداوم بارش‌ها برای فردا در شمال غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، همدان قزوین البرز خبر داد و گفت: همچنین فردا بعد از ظهر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی دریای خزر را برای فردا مواج و متلاطم اعلام کرد و افزود: در نوار شمالی کشور نیز کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته رفیعی روز دوشنبه بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان بارش‌ها ادامه دارد و از بعد از ظهر سه‌شنبه ورود سامانه بارشی بعدی را به غرب کشور شاهد خواهیم بود که استان‌های خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و مناطقی از شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و بارش باران در ارتفاعات پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز به ۱۲درج بالای صفر رسید که با ۴ درجه افزایش نسبت به دیروز همراه شد.

رفیعی ادامه داد: فردا هم کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: سردترین مناطق کشور، سیرجان و لاله زار با دمای ۳ درجه بالای صفر در استان کرمان بودند و سربیشه در خراسان جنوبی و دیزین بالا نیز با ۳ درجه بالای صفر از دیگر مناطق سرد کشور شدند.

وی افزود: زراباد در سیستان و بلوچستان با ۳۵ درجه بالای صفر و قصر قند و راسک هم با بیشینه دمای ۳۴ درجه، گرم‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته شدند.