شناسهٔ خبر: 120542 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

نیاز افزایش ۲۵ برابری بودجه برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن/ هدف‌گذاری ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار روسیه از مسیر ایران

ریل از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به نیاز افزایش ۲۵ برابری بودجه برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن و هدف‌گذاری ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار روسیه از مسیر ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

لزوم افزایش ۲۵ برابری بودجه برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن

اگر سالانه هزار کیلومتر اجرای خطوط را در نظر داشته باشیم و با فرض هزینه تقریبی هر کیلومتر راه‌آهن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال، نیازمند سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد ریال هستیم و اعتبار مصوب سالجاری ما در قانون بودجه سالجاری ۳۳ هزار میلیارد ریال است و اعتبار مصوب سالجاری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص در قانون بودجه سالجاری ۳۳ هزار میلیارد ریال است.

هدف‌گذاری ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار روسیه از مسیر ایران

مدیرعامل راه آهن ایران در حاشیه اجلاس CCTT در مسکو، از تفاهم با روسیه جهت ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار از مسیر ایران خبر داد.

۱۰ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن مجوز اجرایی دارند/ ۲۵ برابر میزان فعلی اعتبار برای ساخت خطوط ریلی لازم است/ ۴۰۰ کیلومتر طرح ریلی در آستانه تکمیل قرار دارد

وزیر اقتصاد گفت: در شرایط کنونی حدود ۱۰ هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن دارای مجوز اجرا هستند و قانونا جزء طرح‌های اجرایی شناخته می‌شوند که برای اجرای آنها در مدت چهار سال با فرض اضافه نشدن طرح های جدید، تقریبا ۲۵ برابر میزان فعلی اعتبار لازم داریم.

بیشترین سهم جابجایی مسافر قطارهای حومه‌ای نصیب راه‌آهن تهران شد

راه‌آهن استان تهران با بیشترین میزان جابجایی مسافر طی ۷ ماهه امسال، رتبه اول را در بین قطارهای حومه‌ای کسب کرد.

کاهش سه ساعته مدت زمان سیر قطار کرمانشاه - تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با تکمیل مراحل آماده‌سازی مسیر ریلی کرمانشاه به تهران، مدت زمان سیر قطار در این مسیر تا پیش از پایان امسال به بیش از سه ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر در همایش بین‌المللی«حمل‌ونقل روسیه»

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بررسی و برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر و تامین امنیت در حوزه حمل‌ونقل را از اهداف شانزدهمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه «حمل‌ونقل روسیه» اعلام کرد.