شناسهٔ خبر: 120630 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی:

کرمان سردترین استان کشور در شبانه‌روز گذشته شد

سرما استان کرمان با ثبت کمینه دمای منفی ۲.۷ درجه در ساردوئیه واقع در شهرستان جیرفت، سردترین منطقه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین ایستگاه‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

اطلاعات سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد، سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور طی شبانه‌روز گذشته در استان کرمان به ثبت رسیده است. این استان در سردترین دما به منفی ۲.۷ درجه در ساردوئیه رسیده و بیشینه دمای این استان هم ۳۱.۳ درجه ثبت شده است.

همچنین شهرستان نمدان واقع در استان فارس با دمای منفی ۲.۶ درجه از دیگر مناطق سرد کشور بود.

دیگر استان سرد کشور خراسان شمالی بود که کمینه دما در دومین شهر بزرگ این استان یعنی شیروان به منفی ۱.۳ درجه رسید.

استان سیستان و بلوچستان نیز طی شبانه‌روز گذشته با ثبت دمای ۳۴.۱ درجه بالای صفر در شهرستان راسک، به عنوان گرم‌ترین استان کشور ثبت شد.

آب‌پخش نیز دومین شهر گرم کشور با ثبت بیشینه دمای ۳۳.۹ درجه بود. آب‌پخش شهری در شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر بوده و علت اصلی نام‌گذاری این شهر، تقسیم شدن آب در این ناحیه است. این شهر در منطقه بیابانی و نیمه بیابانی (اقلیم نیمه‌خشک) قرار دارد اما وجود رودخانه شاپور و سد شبانکاره، موقعیت کشاورزی مناسبی در این منطقه به‌وجود آورده‌است.

امیدیه- آغاجاری واقع در استان خوزستان نیز با ثبت دمای ۳۱.۵ سومین منطقه گرم کشور شد.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی تا پایان هفته را بارش باران در بیشتر استان‌ها پیش‌بینی کرده که این بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد شد.