شناسهٔ خبر: 120655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام عنوان شد:

انعقاد تفاهمنامه احداث ۷۳۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام

جلسه شورای تامین مسکن ایلام 2 (1).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درجلسه شورای تأمین مسکن استان که به ریاست استاندار ایلام با هدف بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن استان برگزار شد از انعقاد تفاهمنامه برای احداث۷۳۴۰ واحد نهضت ملی مسکن با کارگزاری‌های مختلف خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و دبیر شورای تأمین مسکن استان در این جلسه گفت: برنامه تولید مسکن درچشم انداز ۴ ساله استان را ۳۲۶۰۱ واحد تعریف شده که احداث ۱۲۸۸۹ واحد از این میزان به طور مستقیم  توسط راه و شهرسازی استان به انجام خواهد رسید و ما بقی آن از طریق تولید مسکن در محلات هدف (باز آفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی) ، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و تولید مسکن بخش خصوصی احداث خواهد شد. 

فرشاد دوستی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۸۸۰۸ نفر در برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند گفت:  از این تعداد تا کنون ۷۱۱۹  نفر تأیید نهائی شده اند، و در حال حاضر ۲۷۹۹ متقاضی ۴۰ میلیون تومان سهم اولیه و  قسط‌های بعدی آورده خود را  واریز کرده اند و پروژه به آن‌ها تخصیص داده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن مربوط به مرکز استان است، افزود: انعقاد تفاهمنامه احداث ۷۳۴۰ واحد را با کارگزاری مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و ... به انجام رسیده که از این تعداد  ۲۵۳۱ واحد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث هستند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون به شمار می آید افزود:  تأمین زمین و آماده سازی آن جهت احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در استان ایلام یکی از مسائل اصلی مورد بحث و پی گیری توسط راه و شهرسازی استان است که انتظار می رود دستگاه‌های مختلف و فرمانداری‌ها بیش از پیش در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

فرشاد دوستی خاطر نشان کرد: در شهرستان‌هایی که مشکل تأمین زمین نداشته باشیم طبق قانون پی گیر احداث واحدهای ویلایی برای متقاضیان واجد شرایط خواهیم بود.

بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن استان گفت: با وجود اینکه استان ایلام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشرو و موفق است اما انتظار می رود روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری داشته و هر چه سریعتر زمین از طرق مختلف برای احداث مسکن برای سایر متقاضیان در همه شهرها با همراهی فرمانداران فراهم شده و فرمانداران نسبت به آگاه نمودن مردم برای استفاده از این فرصت خانه دار شدن اقدام لازم به عمل آورند.