شناسهٔ خبر: 120716 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت هفتم آذر، نکوداشت روز نیروی دریایی

مدیرعامل بنادر ​​معاون وزیر راه و شهرسازی در پیامی، فرارسیدن ۷ آذر روز نیروی دریایی را به فرماندهان و تمامی دریادلان بیدار و رزم آشنای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی، فرارسیدن ۷ آذر روز نیروی دریایی را به فرماندهان و تمامی دریادلان بیدار و رزم آشنای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

در پیام تبریک علی‌اکبر صفایی خطاب به امیر دریادار ایرانی ، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش ، آمده است: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وظیفه خطیر صیانت از حقوق ملت عزیز ایران در آب‌های آزاد دنیا و ایجاد امنیت دریایی در آب‌های سرزمینی و سواحل کشور عزیزمان را بر عهده دارد.

 هفتم آذر روز یادآور دلاورمردی شجاعانه ناوچه پیکان است که با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگ ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند. آنها با اهدای خون خود در آب‌های خروشان خلیج فارس، به ندای حق لبیک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشیدند. 

امروز نیز ناوگروه‌های مقتدر نیروی دریایی، امنیت کشتی رانی و دفاع از حقوق مردم عزیزمان را در تمام پهنه آبی جهان بر عهده داشته و این وظیفه مهم را به خوبی انجام داده است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، تلاش‌های نیروی دریایی در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع از کشور اسلامی مان ستودنی است. این نیرو، همچنان بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و آن همه افتخارها و نیز کنترل و بازرسی کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و مهم تر از همه، نبرد قهرمانانه آنان در برابر امریکای متجاوز و حضور جدی در آب های بین المللی، نشانه اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است و ملت ایران به چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار می‌کند. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز آن نیرو، فرا رسیدن هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش قهرمان را به فرماندهان و آحاد کارکنان آن نیروی شجاع و مقتدر ، تبریک و تهنیت عرض نموده و سرافرازی دریادلان را در صیانت از آرمان‌های مقدّس انقلاب اسلامی در ظلّ توجّهات حضرت ولیعصر (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.