شناسهٔ خبر: 120777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبر داد:

خط کشی هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خطکشی درمیان.jpg معاون راهداری استان اردبیل از خط کشی هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل-آستارا گفت: در ۸ ماهه گذشته در جهت ایمن سازی محورها هزار و ۶۰۰عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی در راههای استان تهیه، اصلاح و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده با هدف هشداری و اطلاع رسانی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده ۲هزار و۲۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و هشداری در راههای استان اردبیل نصب شده افزود: در ۸ ماهه گذشته راهداران بیش از ۷ هزار عدد تابلوهای الزامی راههارا در محورهای مواصلاتی این استان نصب کرده اند.

معاون راهداری استان اردبیل رفع افتادگی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شانه راه استان را در ۸ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت ۲۷۳ هزار متر مربع از شیب شیروانی راهها نیز توسط راهداران اصلاح شده است.

هاشمی از تسطیح ۸ هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان در ۸ ماهه گذشته خبردا د وخاطرنشان شد:۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل به صورت مستمر توسط راهداران نگهداری شده است.

وی با بیان اینکه در جهت ایمن سازی محورها راهداران در دماغه ها و نقاط پربرخورد راههای استان ۶ هزار و ۸۰۰ عدد دپوی خاکی و ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند ادامه داد:در مدت یاد شده ۴۷۵ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز نیز انسداد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل رنگ آمیزی۱۴۳ عدد  از پایه روشنایی وچراغ های چشمک زن،رنگ آمیزی ۳هزار و۸۰۰ عدد از تابلو علائم،ایجاد روشنایی در ۴ نقطه،تهیه و نصب ۲۱ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی،مونتاز و اصلاح ۵هزار و۸۰۰ عدد تابلوهای انتظامی،شستشوی حدود ۱۱۵ هزار عدد از علائم،شستشوی ۳هزار و۵۰۰ عدد از گاردریل های آسیب دیده و نصب ۳هزار و۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژ میانی را از دیگر اقدامات مهم راهداران استان در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

هاشمی در مدت یاد شده  ازایمن سازی ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی راههای استان خبرداد و گفت: در مدت یاد شده هزار و۵۰۰ متر از نیوجرسی مفصلی در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان ارتقائ یافته و همچنین راهداران ۲هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی درمحورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب کرده اند.