شناسهٔ خبر: 120778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۵۵ درصد متوفیان جاده‌ای گلستان موتورسواران و عابرین پیاده هستند

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: موتورسواران و عابرین پیاده بیش از ۵۵ درصد متوفیان جاده‌ای استان را در هر سال به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی افزود: تعداد متوفیان تصادفات جاده ای استان در ۷ ماهه اول سال جاری ۲۰۹ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه این دو گروه از آسیب پذیرترین کاربران جاده ای محسوب می شوند، ادامه داد: این در حالی است که  برخلاف افزایش آمار متوفیان در راههای برون شهری، بیش از ۹۲ درصد کاهش در متوفیان راههای روستایی استان در سطح کشور بوده ایم.

مصدقی گفت: برای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای در سه بخش اقداماتی انجام شده که بخش اول آن، اقدامات مهندسی بوده که این اداره کل نسبت به ایمن سازی فیزیکی برخی از تقاطعات استان که بیشترین آمار تصادفات موتورسواران را داشتند و همچنین آشکارسازی نقاط پرتصادف و رفع ۱۶ مقطع نقاط پرتصادف اقدام کرده است.

وی ادامه داد: بخش دوم مربوط به اعمال قانون و مقررات بوده که برخورد جدی تر با تخلفات موتورسواران و اعمال قانون مربوطه ضروری بنظر می رسد.

مصدقی، بخش سوم را مربوط به آموزش و فرهنگ سازی ترافیکی دانست و افزود: در سال جاری همچون سنوات گذشته همایش های آموزشی برای موتورسواران و عابرین پیاده برگزار شده و در این همایش ها کلاه ایمنی و شبرنگ آشکارسازی برای موتورسواران اهدا و اقدام شده است.

به گفته وی، علاوه بر این با توجه به اینکه ۱۷۵ مدرسه در حاشیه راههای استان قرار گرفته هر ساله برنامه های آموزشی مختص دانش آموزان مدارسه حاشیه راهها همراه با توزیع کتابهای آموزشی و سایر اقلام ترافیکی با هدف ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده در سطح راههای استان برگزار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهار داشت: از آنجایی که کاهش آمار تلفات موتورسواران و عابرین پیاده نیاز به عزم جدی توسط همه دستگاههای متولی امر و همکاری ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در استان دارد و راهداری به تنهایی قطعا موفق نخواهد بود تاکید می شود که همگی به سهم خودشان گام های موثری بردارند.

مصدقی، دستگاههای متولی این امر را آموزش و پرورش،پلیس راه و راهور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاران،  خانواده ها،صدا و سیما، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری و سایر نهادها بیان کرد.