شناسهٔ خبر: 120804 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح زرد اعلام کرد؛

مواج شدن آب‌های خلیج فارس و دریای خزر/ احتمال غرق شدن شناورهای سبک

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه اول وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از اواخر وقت سه‌شنبه تا پایان روز پنج‌شنبه هفته جاری سبب افزایش ارتفاع ۱/۵ تا ۲ متری امواج و در غرب سواحل دریای خزر تا ۲/۵ متر می‌شود و همراه با رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان اعلام شده است.

احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی از مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

این سامانه روز جمعه یادزهم آذرماه تا شنبه دوازدهم در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و هرمزگان سبب افزایش ۱/۵تا ۲ متری ارتفاع موج در نواحی ساحلی و ۲/۵ متر در فراساحل خواهد شد.