شناسهٔ خبر: 120922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه‌ها انجام شد؛

توسعه، مرمت و بازسازی ۳۰ دستگاه ابنیه فنی در راه‌های شهرستان آشتیان

آشتیان مرکزی پل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان از تعریض، مرمت و بازسازی، اصلاح رادیه و برید و اجرای دریواسیون برای ۳۰ دستگاه انواع پل‌ها و آبروهای موجود در محورهای مواصلاتی آن شهرستان با صرفه  جویی پنج میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، صابر کربلایی حسنی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان گفت: در راستای افزایش ایمنی حاشیه راههای آشتیان، در قالب اجرای طرح سراسری راهداری محوری با اولویت ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش، بصورت تعریض شانه های خاکی، رفع نقاط پرتگاهی و تنظیم شیب شیروانی راهها اجرا و نتایج بسیار موثری در ارتقای ایمنی حاشیه راهها حاصل شده است.

وی افزود: در همین راستا همسو با تعریض شانه خاکی راهها، در برخی از مقاطع نیار به تعریض پلها و آبروهای موجود بود که با اقدامی جهادی، تعریض بیش از ۱۰ دستگاه آبرو لوله ای با استفاده از ۷۰ لوله بتنی با دهانه یک متر و همچنین بتن ریزی و اصلاح رادیه و برید و ترمیم آبشستگی و اجرای دریواسیون برای ۲۰ دستگاه پل آبرو در جاده های حوزه استحفاظی شهرستان آشتیان با استفاده از پنج دستگاه ماشین آلات راهداری و با همت ۱۰ نیروی راهداری آشتیان بصورت امانی انجام شد.

توسعه، تعریض، مرمت و بازسازی پلهای موجود در راههای آشتیان، همراه با صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی در اعتبارات انجام شده است که به گفته کربلائی حسنی این مهم با حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه تامین مصالح و لوله های پیش ساخته بتنی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه از ترانشه برداری، شانه سازی و رفع افتادگی شانه خاکی محور "آشتیان-ورسان" به طول ۱۰ کیلومتر با حجم عملیات خاکی ۱۰ هزار متر مکعب، نصب بیش از ۸۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی، اجرای روکش آسفالت به طول پنج کیلومتر و خط کشی در محور یاد شده خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان خاطرنشان کرد: محور آشتیان – ورسان از راههای فرعی ولی حائز اهمیت شهرستان آشتیان است که با عبور از چندین روستا بعنوان مسیر جایگزین راه ارتباطی بین آشتیان و قم نیز بشمار می رود.