شناسهٔ خبر: 120927 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه ۱۵,۶ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور/ اعلام میزان تخلیه تفکیکی ۷ کالا تا پایان آبان ۱۴۰۱

بندر بوشهر طی ۸ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۵,۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۸۹ تن بود و در این بین شکر رشد ۲۷ درصدی و برنج رشد ۴ درصدی داشته است.
 
میزان تخلیه گندم طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۲ تن بود که نسبت به تخلیه ۳ میلیون ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، وضعیت مشابهی را تجربه کرد.
 
میزان تخلیه جو تا ابتدای آذر سال جاری نیز معادل ۱ میلیون ۴۷۱ هزار و ۲۳۱ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تن بوده است.
 
میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان سال جاری معادل ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ بوده که حاکی از رشد ۱ درصدی است.
 
میزان تخلیه سویا طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون ۴۰۷ هزار و ۶۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تن بوده است.
 
میزان تخلیه برنج نیز تا ابتدای آذر سال جاری معادل ۱۷۰ هزار و ۶۱۰ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بوده است که رشد ۴  درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
 
میزان تخلیه شکر در بنادر کشور تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱ به ۱ میلیون و ۸۵ هزار و ۶۵۳ تن رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تن شکر تخلیه شده بود که حاکی از رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت سال گذشته است.
 
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۶۳ هزار و ۷۳۲ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تن روغن تخلیه شده بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی هشت ماهه سال جاری شامل ۵۸۱ هزار و ۵۵۵ دستگاه کامیون و ۱۶ هزار و ۹۵۸ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۷۹ هزار و ۷۶۶ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.