شناسهٔ خبر: 120948 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام(ره)/ توسعه تجارت دریامحور با سرمایه‌ گذاری ۳۱ هزار میلیارد ریالی در بنادر خوزستان

بنادر عضوهیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از رویکردهای مدیریتی برای شتاب در رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی فتحی با حضور در جریان بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین بندر ناحیه جنوب غربی کشور، ضمن همجواری با ۷۰ درصد از مراکز مهم صنعتی و جمعیتی کشور، نقش مهمی در زنجیره ترابری و تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال حاضر تعداد ٨٦ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال در بندر امام و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر هشت هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال به این پروژه‌های زیرساختی اختصاص داده شده است، افزود: هم اکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده است که پیش‌بینی می‌شود با تلاش‌هایی که در جریان است، مابقی این اعتبار به زودی جذب ۱۰۰ درصدی شود.

فتحی یادآورشد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا در صورت نیاز، با تعریف پروژه های کاربردی دیگر، سهم اعتبارات عمرانی بنادر استان خوزستان را افزایش دهد.

وی همچنین به بخشی از تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی در قالب مسئولیت های اجتماعی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: علیرغم محدودیت‌های شدید اعتباری، این سازمان پروژه‌های مختلفی در حوزه جاده و همچنین ایجاد زیرساخت های دریامحور در مناطق کم برخوردار تعریف کرده تا زمینه ایجاد فرصت های پایدار شغلی فراهم شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر خاطرنشان کرد: در این راستا، سه پروژه، اجرایی، عمرانی و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ٩٥٤ میلیاررد ریال در بندر شادگان و همچنین و در بندر سجافی نیز سه پروژه دیگر عمرانی و تجهیزاتی با اعتبار٨٨٤ میلیارد ریالی در دست مطالعه و یا اجرا است.

فتحی احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان را در ردیف پروژه‌های مهم سازمان بنادر با محوریت مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و  ۲۸۳ میلیارد ریال به اتمام رسیده که در کاهش بار ترافیک شهری منطقه، نتیجه تاثیرگذاری داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به مطالعه و احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه با ٩٦٠ میلیارد ریال اعتبار از پیشرفت فیزیکی ٨٦ درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت: این پروژه که به زودی در آستانه بهره برداری قرار می گیرد، زمینه بسیار مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در منطقه محسوب می‌شود