شناسهٔ خبر: 120957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس محرومیت زدایی سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: براساس محرومیت زدایی طی ۸ماه گذشته ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، عابد محمدی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به قانون بودجه، روستاهای بالای ۲۰خانوار تا پایان دولت سیزدهم بایستی آسفالت شوند و براین اساس طی ماه گذشته توانستیم ۱۰۰کیلومتر آسفالت راه روستایی را به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴۷ طرح از محل محرومیت زدایی برای آسفالت راه روستایی در سطح استان تعریف شده است، گفت: اعتبار این طرح ها ۵۶ میلیارد تومان است..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد افزود: تا سه سال آینده در صورت ادامه روند فعلی برای تخصیص اعتبار، تمام راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجراست .

وی بیان کرد: این طرح ها شامل لکه گیری، روکش و آسفالت راههای اصلی و فرعی، تعمیر و مرمت ابنیه فنی راههای استان، ساخت پل و راههای روستایی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، خط کش و نصب و علائم ترافیکی در راههای اصلی و فرعی استان است.