به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری اردبیل)، علی حاجی زاده در جلسه کمیسیون ماده ۱۴ با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل ونقل کالا ومسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام می نماید گفت: در این کمیسیون ها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر،جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری می شود.
وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲۱۱ رای در کمیسون ماده ۱۱ ، ۲۳رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۸۸ رای نیز درکمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده تصریح کرد:تخلفات مالکان ناوگان های باری ومسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک ،کالا،مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور،تمدید، تعویض و لغوبرگه فعالیت ناوگان حمل ونقل برون شهری وروستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ده روز تا یک سال برای متخلفین اعمال می شود.
دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل راهداری استان اردبیل رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری ومسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و اظهار داشت: برای ۳۸ پرونده از اداره مسافر،۷۳ پرونده از اداره کالا،،۱ پرونده از اداره ترانزیت و ۱۲۲ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ در ۸ماهه گذشته رای صادر شده است.
حاجی زاده در جهت پاسخگویی سریع به امورات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پرونده های ارسالی وعدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحدرا از مهمترین ویژگی های این اداره عنوان کردو گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون،ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام می گردد.
وی همچنین از مردم ،مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.