شناسهٔ خبر: 121093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است:

نصب ۳۴۰ عدد تابلوهای اطلاعاتی و اخطاری در راههای شهرستان نیر

تابلو و علائم برای ایمن سازی شهرستان اشنویه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرگفت: باهدف اطلاع رسانی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده ۳۴۰ عدد تابلوهای اطلاعاتی،اخباری،انتظامی و اخطاری در راههای شهرستان نیر نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی نجفقلیزاده در بازدید از محور نیر-سراب با بیان اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها، ۱۴۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر در ۸ ماهه گذشته خط  کشی شده گفت:در مدت یاد شده  ۹کیلومتراز افتادگی شانه در راه اصلی نیر -سراب وراههای روستایی نیز اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته ۶۰۰ کیلومتر از حریم راههای این شهرستان توسط راهداران تسطیح شده تصریح کرد: در این مدت راهداران ۵۰ هزار متر مربع از راههای شنی شهرستان نیر را ریگلاژ و تسطیح کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۱۰۰هزار تن آسفالت گرم بصورت امانی و پیمانکاری در ۸ ماهه گذشته یاد آور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران ۵ هزار متر مربع آسفالت رگلاژی اجرا کرده و ۲۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر توسط پیمانکار روکش آسفالت شده است.

نجفقلیزاده افزود: هزار و۲۰۰متر  مکعب از حاشیه راهها ازنخاله های ساختمانی و ۵۰ کیلومتر از حاشیه ورفوژ میانی درطول مسیرتوسط راهداران پاکسازی شده است.

وی در این مدت  به انجام ۲۵ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در  راههای شنی شهرستان نیر اشاره کرد و ادامه داد: ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی معابرنیز توسط راهداران  نگهداری شده است.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرانجام ۷۰۰ متر مکعب کانال زنی در محور های مواصلاتی، انجام ۳۰ هزارمتر مکعب ریزش برداری درمحدوده رانش یافته صایین، تعمیر ومرمت ۱۷۰عدداز گاردریل، پاکسازی، لایروبی، تنقیه پلها و آبروهابه تعداد ۱۰ دستگاه، جاگذاری۸ مورد بشکه های زرد پلاستیکی در نقاط یپرحادثه، نصب  ۷ متر سرعتگیر پلاستیکی، رنگ  آمیزی ۸۰مورداز سرعتگیرهای آسفالته ومجازی،رنگ آمیزی ۲ هزار و۵۰۰ عدد ازپایه تابلوها و نصب ۸ عدداستوانه ایمنی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

نجفقلیزاده حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران برشمرد و خاطرنشان کرد:با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۷۰ مورد از حریم راهها آزاد سازی شده،با اخذ دستور قضایی ۳۰۰ مورد مجوز ساخت وساز صادر و ۶ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیزاز سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

وی در ۸ ماهه گذشته از انجام ۱۸ کیلومتر عملیات بهسازی باهزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در محورتوتونسیز به قوناقیران ، را ه روستایی خانم بالاکندی و راه روستایی دابانلو خبرداد و گفت: ۶ کیلومتراز عملیات آسفالت راه روستایی خادملوبه دابانلو ، ۱۰ کیلومتر از راه کوراییم به خلفلو و۴کیلومتراز آسفالت راه تک بلاغ و آقچای وسطی درسال جاری انجام و به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیربا توجه به شروع بارش ها آمادگی راهداری این شهرستان را جهت انجام عملیات زمستانی و خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم را در جاده یاد آور شد و اظهار کرد: در این خصوص ۲ هزار تن نمک و ماسه برای انجام عملیات راهداری زمستانی و بازگشایی راهها در انبارها ذخیره سازی شده است.

نجفقلیزاده افزود:راهداری شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی  را برعهده دارد.