شناسهٔ خبر: 121101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

احداث ۱۳۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان همدان

اسدالهی 3 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این اداره کل در سطح استان پروژه های متعدد راهسازی به طول ۱۳۰ کیلومتر در قالب ۲۰قرارداد با اعتباری بالغ بر ۳۱۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ایوب اسدالهی بیان کرد:یکی از پروژه های مهم این اداره ، احداث کنارگذر شیرین سو به طول ۵.۵ کیلومتر است که در مرحله بهره برداری است.

وی ادامه داد: از پروژه های دیگر که آماده بهره برداری است چهارخطه نمودن محور کبودرآهنگ – قیدار به طول ۶ کیلومتراست.

وی با بیان این مطلب که چهارخطه نهاوند – بروجرد به طول ۳ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته ، اظهار کرد: چهارخطه محور نهاوند – آورزمان – ملایر به طول ۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد در دست اجرا است که نقش قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده ای خواهد داشت.

اسدالهی افزود: احداث باند دوم سه راهی اصله – کاج به طول ۲۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و احداث باند دوم رزن – دمق به طول ۸ کیلومتر هر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است.

وی در خصوص دیگر پروژه های در دست اجرای این اداره کل به چهارخطه نمودن و بهسازی محور سامن – بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد اشاره نموده و گفت:بهسازی و چهارخطه نمودن نهاوند – کنگاور به طول ۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد، احداث باند دوم تویسرکان – کنگاور به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد واحداث باند کبودرآهنگ – قیدار ( قطعه ۳) به طول ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا است.

اسدالهی یادآورشد: احداث تقاطع غیر همسطح بهاران با پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد، احداث باند دوم اسدآباد – داشبلاغ به طول ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد، احداث کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از دیگر پروژه های شاخص راهسازی در سطح استان بوده که برای برای تکمیل این پروژه ها به اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.