شناسهٔ خبر: 121106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهنشان و ایجرود:

۲۳۰ هکتار از اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهر ماهنشان تسهیل شده است

عباسی زنجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهنشان و ایجرود، گفت: حدود ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهرماهنشان تسهیل شده است.

محمد حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با اشاره به پروژه های حوزه راه سازی،گفت: محور زنجان به ایجرود چهار بانده، تکمیل و به بهره برداری رسیده و ادامه طرح از شهر زرین آباد به سمت بیجار تعریض و بهسازی می شود.

وی ابراز کرد: همچنین پروژه محور زنجان ، دندی به تکاب در پنج قطعه پیمان سپاری شده و در دست اجرا است که قطعه اول به طول «۱۵ کیلومتر» به بهره برداری رسیده و قطعات «۳ و۴ »واریانت چایلو در حال ساخت است و  همچنین قطعه پنجم به طول «۱۵ کیلومتری» شهر دندی به شرکت ساخت و توسعه راههای تهران جهت تکمیل و پیمان سپاری تحویل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهنشان و ایجرود، به استحصال اراضی ملی شهر حلب در حدود «۵۰ هکتار» اشاره کرد و گفت: پیگیر اخذ سندهای این اراضی هستیم که پس از آن در توسعه شهر مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه در شهر زرین آباد شهرستان ایجرود اراضی ملی داخل محدوده نداریم.

عباسی با بیان اینکه برای تمام اراضی ملی شهرستان ماهنشان وایجرود سند تک برگی اخذ شده است، افزود: همچنین حدود ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی داخل محدوده وحریم شهرماهنشان تسهیل شده است.

اراضی ملی داخل محدوده در شهرستان ایجرود وجود ندارد  

وی با بیان اینکه متاسفانه در شهرستان ایجرود اراضی ملی داخل محدوده نداریم و در این میان به دنبال خرید و یا تهاتر زمین هستیم، تصریح کرد: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ایجرود و حلب پس از تامین زمین مراحل تحویل زمین به بنیاد مسکن انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهنشان و ایجرود، با بیان اینکه شهرستان ماهنشان و ایجرود دارای شهرهایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر خانوار هستند و متولی ساخت مسکن در این شهرستانها بر عهده بنیاد مسکن است، متذکر شد: در شهرستان ماهنشان زمین مورد نیاز برای ادامه روند ساخت مسکن متقاضیان در اختیار متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

عباسی یاد آورشد: در شهر زرین آباد شهرستان ایجرود پیگیر تامین زمین هستیم که بعد از تهاتر باهمکاری شهرداری و اداره بنیاد مسکن این شهرستان هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا برای متقاضیان این شهرستان هم مسکن ساخته شود.

وی گریزی به مباحث شهرسازی در شهرستان ماهنشان و ایجرود زد و ادامه داد: طرح تفصیلی شهر دندی در دست بررسی است و طی یک سال گذشته چندین جلسه کارگروه کارشناسی برگزار شده و رفع نواقصات توسط مشاور طرح نهایی می‌شود تا جهت ارسال به مراجع بالادستی برای بررسی و تصویب ارسال شود.