شناسهٔ خبر: 121150 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف، باران و وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌های البرز/تداوم هوای سرد در پایتخت و بیشتر مناطق کشور

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم هوای سرد و بارش در بیشتر مناطق کشور به ویژه بارش برف و باران در ارتفاعات و دامنه‌های البرز خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۴ آذر و روزهای آتی اعلام کرد: امروز در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است که از فردا تا جمعه بارش پراکنده باران و برف در این مناطق تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور، امروز سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و هرمزگان می‌شود. برای فردا سه‌شنبه نیز سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می‌شود و بارش‌ها در خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و کرمان تشدید خواهد شد که در این مناطق، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی، چهارشنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها به بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور می‌رسد. ضمن آنکه سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش‌ها به شکل برف است.

وی با تاکید بر اینکه هوای سرد در پایتخت تداوم دارد، توضیح داد: تهران امروز بارش دارد که فردا از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۵ درجه بالای صفر رسید.  

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در زرینه کردستان و بلده مازندران دمای هوا ۶ درجه زیرصفر گزارش شد که این دو ایستگاه سردترین مناطق کشور شدند. این در حالی است که در پارسیان و عسلویه دمای هوا ۳۱ درجه بالای صفر گزارش شد.