شناسهٔ خبر: 121165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماهه سال جاری؛

۴۱ کیلومتر از راه های روستایی ایلام بهسازی و آسفالت شد

روکش آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: سال جاری بهسازی و روکش آسفالت ۴۱ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام  اظهار داشت: امسال علاوه بر آسفالت ، ۶ هزار و ۱۶۹ کیلومتر لکه گیری راه های اصلی و ۳۶۶ کیلومتر لکه گیری راه های فرعی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: لکه گیری راه ها با ۶ هزار تن قیر در سطح راه های از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در سال جاری است.

چشمه‌خاور بیان کرد: همچنین امسال، اجرای پروژه لایه حفاظتی (فوگسیل) به طول ۱۷ کیلومتر در سطح راههای روستایی استان انجام شده است.

چشمه خاور ادامه داد: اصلاح شیب شیروانی و شانه سازی به طول ۴۰۹ کیلومتر از راههای روستایی از دیگر اقدمات انجام شده در سطح راه های استان بوده است.

وی اضافه کرد: این مدت ۲۵ دستگاه پل تعریض، ۵۰ دستگاه پل پاکسازی و تنقیه، ۱۵ دستگاه جهت تعریض و ۲۰۰ دستگاه پل برای تعمیرات و تنقیه در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: هدف نگهداری راه ، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت تردد ایمن است.

چشمه خاور گفت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

برچسب‌ها: