شناسهٔ خبر: 121185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حذف نقاط پرحادثه انجام شد؛

۱۰۰ هزار مترمکعب ترانشه برداری در ۱۰ نقطه پرحادثه زرندیه

ترانشه برداری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه اعلام کرد: برای رفع نقاط کور و ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی، ۱۰ نقطه پرحادثه با عملیات ترانشه برداری به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب ایمن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا صادقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه گفت: با توجه به ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان، طی هشت ماه گذشته، علاوه بر اصلاح هندسی پنج تقاطع، ترانشه برداری در ۱۰ نقطه پرحادثه با حجم ۱۰۰ هزار مترمکعب و شانه سازی همراه با اصلاح شیب شیروانی به طول ۱۲ کیلومتر نیز با حجم ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شد.

وی از دیگر اقدامات مهم راهداری بعمل آمده در زمان یاد شده را شامل: ۱۸۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۵۰۰ عدد تابلو و علائم انتظامی و اخباری، نصب بیش از ۵۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، اجرای ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت، احداث پنج کیلومتر راه روستایی شامل زیرسازی و آسفالت و اجرای ۸۲ کیلومتر شیار لرزاننده عنوان کرد.

صادقی ضمن اشاره به تنقیه و اصلاح دریواسیون ۱۵۰ دستگاه پل در محور بوئین زهرا گفت: با استفاده از پنج تن میلگرد، ۳۰ متر مکعب بتن ریزی یک دستگاه پل با دهانه چهار متری نیز مرمت شد.

نظارت مستمر بر فعالیت ناوگان باری و مسافری در شهرستان زرندیه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه در پایان با اشاره به ۴۰۵ مورد بازدید از ناوگان حمل و نقل باری و مسافری که منجر به کشف ۶۳ تخلف و معرفی دو مورد به کمیسیون تخلفات رانندگان گفت: در بازدید از شرکت های حمل و نقل نیز ۲۰ مورد تخلف احصا شد که هفت مورد آن به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل معرفی شدند.

شهرستان زرندیه با ۷۳۰ کیلومتر انواع راه در رتبه سوم از نظر طول محورهای مواصلاتی استان مرکزی قرار دارد.