شناسهٔ خبر: 12120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمبود اعتبار؛ دلیل کندی ساخت جاده یاسوج - سی سخت در کهگیلویه

جاده معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد دلیل اصلی کند بودن روند ساخت جاده ارتباطی دو بانده یاسوج - سی سخت را کمبود اعتبار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، محمد راستا ضمن اعلام این خبر گفت:: اعتبار سال ۹۳ این پروژه از محل اعتبارات استانی ماده ۱۸۰ حدود ۲۰ میلیارد ریال بود که تنها ۵۰ درصد آن معادل ۱۰ میلیارد ریال تخصیص و جذب شد و اعتبارات استانی امسال نیز تاکنون ابلاغ نشده است.

راستا در این باره بیان کرد: تکمیل و افتتاح این جاده ارتباطی دو بانده اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که این میزان بدون هزینه حداقلی ۳۰۰ میلیارد ریالی ساخت یک دستگاه پل در نزدیکی شهر سی سخت است.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال ۹۲ آغاز شد و مبلغ دو قرارداد اولیه آن نیز افزون بر ۷۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: طول قطعات در حال اجرای این جاده ارتباطی دو بانده از طرف سی سخت - یاسوج پنج کیلومتر و از طرف یاسوج به سی سخت نیز دو کیلومتر است.

راستا با بیان اینکه این جاده ارتباطی دو بانده از طرف یاسوج - سی سخت دارای دو پیمانکار و از طرف سی سخت -یاسوج نیز دارای یک پیمانکار است،گفت:پیشرفت فیزیکی این پروژه از طرف یاسوج - سی سخت بیش از ۶۰ درصد و از طرف سی سخت -یاسوج نیز کمتر از ۳۰ درصد است.

۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۴۸۷ کیلومتر راه اصلی و ۹۳کیلومتر نیز بزرگراه است./

نظر شما