شناسهٔ خبر: 121226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد:

علت عمده انصراف‌ها از نهضت ملی مسکن خراسان رضوی اشتباه در انتخاب شهر بوده است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: علت عمده انصراف‌ها از طرح نهضت ملی مسکن، اشتباه در انتخاب شهر مورد تقاضا بوده که از ثبت نام انصراف داده‌اند و سپس دوباره وارد سامانه ثبت نام شده و شهر را اصلاح کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمد علی منصوری افزود: از دیگر دلایل انصراف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی، ویرایش و تغییر محل اجرای پروژه یا شهر، عدم تمکن مالی در بازپرداخت تسهیلات بانکی، عدم احراز شرایط در زمان ثبت نام و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۵ هزار نفر از کل شهرهای خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر انصراف داده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از مجموع ثبت نامی های طرح نهضت مسکن در استان ۲۸۱ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند که از این تعداد ثبت نام ۹۸ هزار نفر نهایی و قطعی شده است.

منصوری افزود: تعداد واحدهایی از طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی که تاکنون تامین زمین برای آنها قطعی شده، ۱۴۰ هزار واحد است و عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شیوه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مزبور به ۲ روش گروه ساخت توسط مردم و انبوه سازی است که پیشرفت اجرایی آنها از مرحله پی کنی تا نازک کاری است به طوری که در شهرهای سبزوار، گناباد و فریمان به مرحله نازک کاری رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مشهد گفت: ساخت واحدهای مسکونی این طرح در شهرک مهرگان در حال اجراست و در شهرک "پردیس انقلاب" سیدی در مرحله طراحی و گذراندن تشریفات اداری و قانونی است.

بر پایه این خبر سهم خراسان رضوی از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور، ساخت ۴۰۰ هزار واحد شهری و روستایی طی چهار سال است.